W lutym 2023 roku w Rosji zostało zarejestrowanych 41,8 tys. samochodów osobowych i lekkich dostawczych. To o 62,1 proc. mniej niż w tym samym miesiącu zeszłego roku.
Nadal główną marką na rynku rosyjskim pozostała Łada. W lutym ten producent zanotował, po raz pierwszy od inwazji na Ukrainę, wzrost popytu (23,4 tys. sztuk, +5 proc.). Po wycofaniu się zagranicznych koncernów na znaczeniu zyskają auta chińskich producentów. W minionym miesiącu zajęły one nie tylko drugą (Haval, 5,3 tys. sztuk +49 proc.) i trzecią lokatę (Geely, 4,0 tys., +85 proc.) ale w pierwszej "dzięsiątce" marek aż połowa przypadła na pojazdy z Chin (7. - Changan, 9. - Greal Wall, 10. - FAW).
W ciągu dwóch pierwszych miesięcy br. w Rosji zostało zarejestrowanych 74,2 tys. aut osobowych i lekkich dostawczych (-62,5 proc.).
Europa
Rosja: wyniki sprzedaży nowych aut w lutym 2023 r.
- Szczegóły
- Autor: AutomotiveSuppliers.pl (fot. Łada)