Nowy Juke, zaprojektowany, skonstruowany i produkowany w Wielkiej Brytanii, powstał specjalnie z myślą o europejskich rynkach. Druga generacja miejskiego crossovera będzie produkowana wyłącznie w Sunderland.
Premiera modelu ma miejsce prawie 10 lat po tym, jak Juke pierwszej generacji odważnie przełamał konwencję w segmencie B. Teraz Nissan znów podnosi poprzeczkę, wprowadzając nowy poziom technologii i opcji łączności w kategorii miejskich crossoverów.
Samochód jest dziełem stylistów i inżynierów z europejskich centrów projektowych i badawczo-rozwojowych Nissana w Paddington w Londynie oraz Cranfield w Bedfordshire. Dwie trzecie kooperantów zaopatrujących linię produkcyjną pochodzi z krajów UE, które będą jednocześnie odbiorcami 70% produkcji.
Gianluca de Ficchy, prezes Nissan Europe, który odwiedził wczoraj Sunderland, by dopilnować ostatnich etapów przygotowań do uruchomienia produkcji, powiedział: - Nowy Juke to kolejne 100 milionów funtów zainwestowane w zakłady w Sunderland. Samochód ten został zaprojektowany, skonstruowany oraz będzie produkowany w Wielkiej Brytanii dla europejskich klientów -.
- Trzydzieści pięć lat temu Nissan postanowił, że zbuduje w Wielkiej Brytanii fabrykę, która będzie zaopatrywać europejskie rynki. Dziesięć milionów pojazdów później zakłady w Sunderland są największą fabryką w historii brytyjskiej motoryzacji, a nowy Juke jest najlepiej skomunikowanym samochodem Nissana. Chciałbym przypomnieć, że z obecnością Nissana w Wielkiej Brytanii związanych jest ponad 35 000 miejsc pracy. Dziękuję naszym doświadczonym i wykwalifikowanym zespołom z Paddington, Cranfield i Sunderland, a także całemu gronu kooperantów, za ich wysiłek, który zaowocował wprowadzeniem tego nowego modelu -.
Oprócz zorganizowania ponad 5000 godzin szkoleń dla wysoce profesjonalnych i doświadczonych zespołów w związku z wdrożeniem nowego modelu firma zainwestowała także w modernizację zakładów, w których będzie powstawał nowy Juke, wyposażony w szereg zaawansowanych technologii oraz oferujący szerokie możliwości personalizacji wnętrza i nadwozia.
W tłoczni zainstalowano między innymi ponad 27 nowych zestawów form, które będą wykrawać i wytłaczać elementy z wysokowytrzymałej stali, składające się na atrakcyjne, muskularne, ale też znacznie przestronniejsze nadwozie dynamicznego crossovera o bezkompromisowych osiągach.
W lakierni zbudowano cztery nowe komory lakiernicze, w których nadwozia będą malowane w 15 dwukolorowych kombinacjach oferowanych klientom.
Juke jest napędzany oszczędnym 1‑litrowym 3‑cylindrowym turbodoładowanym silnikiem benzynowym, który również jest produkowany w Sunderland. Jednostka rozwijająca 117 KM mocy oferuje lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa i wyższej kulturze pracy w porównaniu z silnikiem o pojemności 1,6 l montowanym w modelu pierwszej generacji.
Steve Marsh, wiceprezes Nissana ds. produkcji w Wielkiej Brytanii, powiedział: - Bardzo cieszymy się z uruchomienia produkcji crossovera Juke. Milion fanów tego modelu w Europie już wkrótce zobaczy go na drogach. Juke jest ważnym elementem dziedzictwa naszych zakładów, więc widok nowego modelu opuszczającego linię produkcyjną napawa nas dumą -.
- Zespoły projektantów i inżynierów wykonały fantastyczną pracę, a wykwalifikowana załoga produkcyjna będzie teraz dostarczać produkt najwyższej jakości, do jakiej przyzwyczajeni są klienci marki -.
W związku z produkcją nowego Nissana Juke na linii numer 2 potrzebny będzie dodatkowy personel. W ramach reorganizacji produkcji załoga tej linii zostanie wzmocniona o dodatkowych pracowników przeniesionych z linii numer 1, a obie linie produkcyjne będą działać w trybie dwuzmianowym. Ogólna liczba pracowników zakładu pozostanie bez zmian.