Jej głównym założeniem jest zelektryfikowanie zakładów w Martorell i Navarrze, budowa gigafabryki akumulatorów w Walencji oraz utworzenie pełnego łańcucha dostaw baterii w Hiszpanii.
Partnerzy projektu Future: Fast Forward kierowanego przez Grupę Volkswagen oraz SEAT S.A. złożyli wniosek do programu Strategicznego Projektu Odbudowy i Transformacji Gospodarczej (hiszp.: PERTE) dla pojazdów elektrycznych i połączonych. Celem jest przekształcenie Hiszpanii w główne centrum pojazdów elektrycznych w Europie.
Projekt skupia firmy z 11 wspólnot autonomicznych Hiszpanii: Andaluzji, Aragonii, Kraju Basków, Kantabrii, Kastylii i León, Katalonii, Wspólnoty Madrytu, Estremadury, Galicji, Nawarry i Walencji. Wśród nich znajdują się SEAT CODE, SEAT MÓ, SEAT S.A, Volkswagen Navarra czy Bosch. To największa grupa przedsiębiorstw w historii hiszpańskiego przemysłu motoryzacyjnego łącząca 62 firmy z różnych branż w jednej organizacji. 61 % wszystkich współpracujących podmiotów stanowią małe oraz średnie przedsiębiorstwa.
Future: Fast Forward – założenia projektu
Program inicjatywy składa się z czterech głównych filarów i obejmuje łącznie dziewięć bloków związanych z pojazdami elektrycznymi. Założeniem pierwszego z nich jest zelektryfikowanie fabryk w Martorell i Pampelunie. Drugi bazuje na stworzeniu pełnego ekosystemu dla produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych w Hiszpanii – począwszy od wydobycia niezbędnego do produkcji litu w kopalniach po montaż akumulatorów oraz budowę gigafabryki akumulatorów w Sagunto w Walencji. Trzeci filar obejmuje produkcję kluczowych komponentów pojazdów elektrycznych w Hiszpanii, natomiast czwarty dotyczy obszarów związanych ze szkoleniem, cyfryzacją i gospodarką o obiegu zamkniętym. Prezesem grupy biznesowej Future: Fast Forward został Marc Riera, dyrektor ds. strategii zakupów i nowych projektów w SEAT S.A.
Partnerzy współpracujący przy projekcie Future: Fast Forward - CaixaBank, Eurecat, FICOSA, ITAINNOVA i Telefónica España.