Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Podobnie jak w przypadku innych marek i innych branż, również w przypadku marki Volkswagen Samochody Dostawcze pierwszy kwartał 2022 roku został zdominowany przez wyzwania związane z produkcją.

Trudności w dostępności niektórych produktów i wyzwania w łańcuchu logistycznym stały się od lutego br. jeszcze poważniejsze, głównie z powodu wojny na Ukrainie. W związku z tymi wydarzeniami, liczba dostarczonych do klientów samochodów spadła w pierwszym kwartale o 14,5 procent (ujmując rok do roku), do 81 900 egzemplarzy. Pomimo spadku wolumenu i towarzyszącego mu spadku obrotów do 2,3 mld euro (w analogicznym okresie ubiegłego roku: 2,7 mld euro), marce udało się znacznie zwiększyć zysk operacyjny: do 46 mln euro (+61% rok do roku).

„Pomimo mniejszej liczby dostarczonych klientom pojazdów, udało się nam znacznie zwiększyć zyski. Korzystamy ze stabilnych cen na rynkach, wysokiego popytu na nasze modele serii California oraz z wciąż silnego rynku pojazdów używanych. Nasza ścisła dyscyplina kosztowa również odegrała kluczową rolę w wypracowaniu pozytywnego wyniku kwartalnego” - wyjaśnia Michael Obrowski, członek zarządu marki VWSD ds. finansów i IT.

W przypadku serii T, liczba egzemplarzy dostarczonych w pierwszym kwartale spadła o 19,5%, do 35 100 sztuk. Jednocześnie liczba oddanych do rąk klientów egzemplarzy kampera California 6.1 wzrosła w pierwszym kwartale o prawie jedną trzecią, do 5500 sztuk. Również Multivan – zupełnie nowy model marki funkcjonujący na rynkach od niespełna roku - osiągnął zakładany wolumen 2300 wprowadzonych na rynek pojazdów. Liczba dostarczonych egzemplarzy Caddy wzrosła nieznacznie, o 2,6 procent, do 22 900 sztuk. Crafter został bardziej dotknięty negatywnymi skutkami w pierwszym kwartale i jego sprzedaż spadła do 13 900 egzemplarzy (-26,6%). W oczekiwaniu na prezentację nowej wersji modelowej już latem tego roku, Amarok również odnotował spadek, do 9800 pojazdów (-9,7% w porównaniu z rokiem ubiegłym).

„Popyt na nasze produkty jest nadal wysoki, a nasz lista zamówień jest wypełniona po brzegi. Mamy nadzieję, że sytuacja w zakresie podaży ulegnie poprawie i będziemy w stanie dostarczyć naszym klientom pojazdy, których chcą i które zamówili. Oczywiście z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie przedsprzedaży nowego, w pełni elektrycznego modelu ID. Buzz1, co będzie miało miejsce jeszcze w maju br.” - mówi Lars Krause, członek zarządu VWSD ds. sprzedaży.

1)ID. Buzz/ID. Buzz Cargo – samochody koncepcyjne, które znajdują się w fazie produkcji, ale nie zostały jeszcze wprowadzone do sprzedaży.
0
Udostępniono
Siemens
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
MESH Works Inc.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Etisoft Sp. z o.o.
Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.