Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Napędzany sukcesem marki CUPRA, większym wolumenem produkcji oraz dodatkowym usprawnieniem efektywności, SEAT S.A. osiągnął rekordowe wyniki finansowe w pierwszej połowie 2023 roku.Firma zanotowała zysk operacyjny w wysokości 371 milionów euro, czyli o 468 mln euro więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego.

Wskaźnik zwrotu ze sprzedaży nadal rośnie i wynosi już 5,0%. Hiszpańska spółka zanotowała również przychody w wysokości ponad 7,4 mld euro, co stanowi wzrost o ponad 37% w porównaniu z pierwszą połową 2022 roku (5,4 mld euro) i jednocześnie stanowi najwyższy wyniki finansowy w historii firmy.

- Tegoroczne wyniki za pierwsze półrocze są dla nas bardzo szczególnym osiągnięciem. Trudna praca zaprowadziła nas dalej niż kiedykolwiek moglibyśmy sobie wyobrazić, zwłaszcza biorąc pod uwagę wyzwania, stojące przed branżą w ostatnich kilku latach. Naszym celem na najbliższy czas jest ustabilizowanie zysku operacyjnego oraz osiągnięcie zamierzonych celów zrównoważonego rozwoju. Wiem, że najlepsze jeszcze przed nami - zapewnia Wayne Griffiths, dyrektor generalny marek SEAT i CUPRA.

Liderzy sprzedaży

Według danych hiszpańskiej firmy w pierwszych sześciu miesiącach 2023 roku do klientów dostarczono ponad 107 tys. egzemplarzy samochodów, co stanowi wzrost o 56,9% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Najlepiej sprzedającym się modelem hiszpańskiego producenta pozostaje CUPRA Formentor, który jest też najpopularniejszym pojazdem CUV typu A w Europie, z ponad 60 tys. egzemplarzami dostarczonymi na rynek w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku. Drugim modelem cieszącym się największym popytem jest CUPRA Born, który zamknął pierwszą połowę roku z wynikiem 19 tys. sprzedanych samochodów. Jest to ponad dwukrotnie większy wynik niż w analogicznym okresie 2022 roku (+129,4%).

- Te wyjątkowe osiągnięcia są zasługą całej społeczności miłośników CUPRA, zarówno tej z Hiszpanii, jak i już na całym świecie. To rekordowe wyniki, ale nasza droga jeszcze się nie kończy. Mamy nieograniczone ambicje i jesteśmy gotowi podejmować kolejne wyzwania w drugiej połowie roku, aby usytuować CUPRĘ na jeszcze wyższym poziomie. Sukces modeli Formentor i Born oraz ekspansja na nowe rynki są obecnie kluczowe dla dalszego rozwoju marki - tłumaczy Sven Schuwirth, dyrektor operacyjny marki CUPRA.

CUPRA podbija polskie drogi

CUPRA to szybko rozwijająca się marka, która mimo krótkiego stażu na rynku podbiła serca polskich klientów. Według najnowszego raportu przeprowadzonego przez Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR w okresie od stycznia do czerwca 2023 r. w Polsce zarejestrowano ponad 4 tys. modeli hiszpańskiego producenta .

- Również w Polsce Formentor stanowi największą część sprzedaży. Naszym kolejnym filarem jest model CUPRA Leon w wersji z 150-konnym silnikiem, który cieszy się ogromnym zainteresowaniem klientów. Z ciekawością obserwujemy, jak będzie wyglądała sprzedaż 150-konnej wersji modelu CUPRA Ateca, który swoją premierę miał w połowie czerwca tego roku. Na ten moment zapowiada się obiecująco - mówi Daria Zielaskiewicz, dyrektorka marek SEAT i CUPRA.

Sukces SEAT-a

Pierwsze półrocze było zadowalające również dla marki SEAT, która przyczyniła do ogólnego wzrostu sprzedaży firmy. Było to możliwe dzięki wysokiemu popytowi i lepszej podaży półprzewodników. W pierwszej połowie 2023 r. dostawy SEAT-a wzrosły o 13,6%, osiągając łączną liczbę 154 200 dostarczonych pojazdów (H1 2022: 135 800)
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
item Polska Sp. z o. o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
YETICO S.A.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
VEOLIA Water Technologies Sp. z o.o.