Stokvis Tapes
Takoni
VIA
19 grudnia 2022 r. Stellantis N.V. ogłosił zwiększenie produkcji swoich nowych silników elektrycznych M3 w zakładzie w Trémery w Lotaryngii we Francji, co jest wynikiem działalności spółki joint venture Emotors.

Dzięki zdolnościom produkcyjnym, które do 2024 roku mają osiągnąć wysokość ponad 1 miliona silników elektrycznych rocznie, Stellantis wzmocnił swoją transformację przemysłową, zbliżając się do swojego celu, jakim jest uzyskanie w Europie do końca bieżącego dziesięciolecia 100% miksu sprzedaży w pełni elektrycznych samochodów osobowych, Jest to zgodne z planem strategicznym firmy Dare Forward 2030 oraz wspiera realizację działań zmierzających w kierunku osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla.

„Nasze zobowiązanie, by stać się wzorcem w branży motoryzacyjnej w walce ze zmianami klimatycznymi znajduje odzwierciedlenie w każdym z naszych zakładów i widoczne jest we wsparciu, jakie dajemy naszym pracownikom w kolejnych etapach tej przygody z elektryfikacją” – powiedział dyrektor generalny Stellantis Carlos Tavares. „Kontrolowanie naszego łańcucha wartości elektryfikacji zapewni nam niezależność technologiczną w obliczu kryzysów gospodarczych i geopolitycznych, a jednocześnie złagodzi wpływ tej radykalnej zmiany na nasze zakłady i pracowników, szczególnie we Francji, gdzie jesteśmy i bez wątpienia pozostaniemy liderem handlowym i przemysłowym”.

Począwszy od stycznia 2023 roku, NOWY DS 3 E-TENSE, Peugeot e-208, Jeep® Avenger i Opel Mokka Electric będą korzystać z wysokowydajnego silnika elektrycznego M3 generującego moc 115 kW/156 KM i moment obrotowy 260 Nm. W połączeniu z nowym akumulatorem, nowy silnik elektryczny stanowi kluczowy element umożliwiający poprawę osiągów samochodu, zapewniając zasięg wynoszący ponad 400 km. Silnik będzie montowany w nowych generacjach wielu modeli marek należących do Grupy Stellantis, które zostaną wprowadzone na rynek.

Zakład w Trémery, będący jednym z największych na świecie zakładów produkujących silniki diesela, od 2018 roku przechodzi transformację energetyczną przy wsparciu swoich partnerów społecznych i władz lokalnych. Przez ponad rok, zakład w Trémery zapewnił swoim pracownikom 6 000 godzin szkoleń. Ponadto, „Akademia Elektryfikacji” należąca do Spółki, zorganizowała we Francji szkolenie dla 15 000 francuskich pracowników.

Stellantis we Francji

Dzięki 12 zakładom produkcyjnym zlokalizowanym w sercu siedmiu francuskich regionów, Stellantis będzie nadal wiodącym producentem we Francji, zarówno na poziomie handlowym, jak i przemysłowym. W ciągu ostatnich czterech lat Spółka zainwestowała 2 miliardy euro w rozbudowę swoich zakładów produkcyjnych.

Stellantis będzie produkować we Francji 12 modeli elektrycznych:
  • Mulhouse: Peugeot e-308 sedan, e-308 SW i e-408
  • Sochaux: Peugeot e-3008, e-5008,
  • Rennes: przyszły SUV elektryczny marki Citroën,
  • Poissy: Nowy DS 3 E-TENSE i Opel Mokka Electric,
  • Hordain: Peugeot e-Expert, Citroën e-Jumpy, Opel i Vauxhall Vivaro-e, Fiat e-Scudo (oraz Toyota Proace Electric).


W zakładach montażowych będą wykorzystywane główne komponenty elektryczne produkowane we Francji w zakładach znajdujących się w Caen, Charleville, Metz, Mulhouse, Sept-Fons, Trémery, Valenciennes oraz w gigafabryce Billy-Berclau/Douvrin.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bodycote Polska Sp. z o.o.
METCHEM Sp. z o.o.
MESH Works Inc.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
Sigfox Poland Sp. z o.o.
FORTY Sp. J. A. Korczyński, M. Tytkowska