Nowy ośrodek, największy we Włoszech, jest również jednym z największych w Europie.
Battery Technology Center w Mirafiori zatrudni ponad 100 pracowników, z których większość to wykwalifikowani pracownicy Stellantis, którzy będą przeprowadzać i nadzorować testy obciążeniowe i klimatyczne, testy cyklu życia, rozwój i kalibrację oprogramowania systemu zarządzania baterią (BMS) oraz demontaż pakietów i ogniw do celów analizy i benchmarkingu.
Stellantis pracuje również nad utworzeniem Battery Technology Center dla regionu Ameryki Północnej w Windsor w stanie Ontario (Kanada), będące częścią globalnej sieci rozwoju i produkcji akumulatorów, która obejmie sześć gigafabryk.
- Stoimy przed wyjątkową szansą, aby na nowo zdefiniować mobilność, oferując inteligentne i zrównoważone rozwiązania -
powiedział Ned Curic, dyrektor ds. inżynierii i technologii Stellantis.
- Nasz nowy Battery Technology Center w Mirafiori gromadzi w jednym miejscu narzędzia i utalentowanych ludzi potrzebnych do projektowania, testowania, zatwierdzania i wytwarzania wiodących w swojej klasie produktów, które spełnią potrzeby naszych klientów, skracając czas dostaw wiodących w swojej klasie pojazdów elektrycznych do klientów na całym świecie.
Pionowa integracja kluczowych etapów produkcji pakietów akumulatorów do pojazdów elektrycznych - od projektowania, poprzez rozwój i testowanie, aż po produkcję - stanowi filar strategii Stellantis, mającej na celu produkcję wiodących w swojej klasie pojazdów elektrycznych, które w pełni spełnią oczekiwania klientów. Jak szczegółowo pokazano w prezentacji EV Day 2021, plan opracowany dla akumulatorów przewiduje podwójną strategię w zakresie chemii, aby zaspokoić potrzeby wszystkich klientów i skupić się na efektywności projektowania ogniw i modułów akumulatorów oraz obudów i pakietów, zapewniając konkurencyjne koszty.
Battery Technology Center w Mirafiori zajmuje powierzchnię 8.000 metrów kwadratowych (86.111 stóp kwadratowych) i zlokalizowane jest na trzech poziomach. Sercem centrum są służące do testowania 32 komory klimatyczne - 24 komory typu walk-in do testowania pakietów akumulatorów i osiem komór do testowania ogniw.
Wewnątrz 24 komór typu walk-in można kontrolować warunki klimatyczne poprzez regulację wilgotności i temperatury w zakresie od -40 do 60 stopni Celsjusza (-40 do 140 stopni Fahrenheita) przy maksymalnej zmianie o 20 stopni na minutę. Centrum może testować równolegle nawet 47 pakietów akumulatorów.
Zaprojektowany z myślą o przyszłej rozbudowie, system zasilania centrum może obsługiwać do 1,2 kilowolta (kV) i 2,2 megawata (MW) na komorę testową.
W ośmiu komorach można równolegle przetestować nawet 96 ogniw. Ta część centrum technologicznego będzie zajmować się główne badaniem nowych składów chemicznych i charakterystyki zachowania ogniw pod kątem przyszłego rozwoju.
W ramach planu strategicznego Dare Forward 2030, Stellantis ogłosił plany osiągnięcia do 2030 roku 100% udziału BEV w sprzedaży samochodów osobowych w Europie i 50% udziału samochodów osobowych i lekkich samochodów dostawczych w Stanach Zjednoczonych.
Aby osiągnąć te cele handlowe firma zapewnia sobie około 400 GWh pojemności akumulatorów, korzystając ze wsparcia sześciu zakładów produkujących akumulatory w Ameryce Północnej i Europie. Stellantis jest na dobrej drodze, aby do 2038 roku osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla we wszystkich obszarach, przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji.