Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Stellantis odnotowuje silny wzrost i ustanawia nowe rekordy w zakresie przychodów netto, skorygowanego zysku operacyjnego AOI(1) i zysku netto w pierwszej połowie 2023 r.

  • Przychody netto w wysokości 98,4 mld euro, wzrost o 12% w porównaniu z I półroczem 2022 r., głównie ze względu na większą sprzedaż.
  • Skorygowany zysk operacyjny (AOI)(1) w wysokości 14,1 mld euro, wzrost o 11% w porównaniu z I półroczem 2022 r. (*), przy wysokiej marży na poziomie 14,4%.
  • Zysk netto w wysokości 10,9 mld euro, wzrost o 37% w porównaniu z I półroczem 2022 r.
  • Przepływy pieniężne w sektorze przemysłowym(2) w wysokości 8,7 mld euro, wzrost o 3,3 mld euro w porównaniu z I półroczem 2022 r.
  • Dzięki rekordowym wynikom Stellantis kontynuuje swoje strategiczne inwestycje na drodze do transformacji Carbon Net Zero i osiągnięcia całkowitej dekarbonizacji.
  • Globalna sprzedaż samochodów BEV i LEV wzrosła odpowiednio o w porównaniu do identycznego okresu w ubiegłym roku o 24% (169 tys. sztuk) i o 28% (315 tys. sztuk).
  • Stellantis uplasował się na trzecim miejscu pod względem w ogólnej sprzedaży modeli BEV w UE30 i na drugim miejscu na rynku amerykańskim pod względem sprzedaży modeli LEV (3) .
  • Spółka odkupiła akcje o wartości 0,7 mld euro w pierwszej połowie 2023 r. i planuje zakończyć ogłoszony program skupu akcji własnych o wartości 1,5 mld euro przed końcem 2023 r.

(*) Udział w zyskach jednostek wycenianych metodą praw własności jest uwzględniony w naszych przychodach z działalności operacyjnej i skorygowanych przychodach z działalności operacyjnej(1) od 1 stycznia 2023 r. Dane porównawcze za I półrocze 2022 r. zostały odpowiednio skorygowane.

Nasze bardzo dobre wyniki uzyskane w pierwszej połowie bieżącego roku pozwalają nam dalej realizować nasz długoterminowy plan zrównoważonego rozwoju i potwierdzają naszą zdolność do realizacji ambitnych celów przewidzianych w naszym planie Dare Forward 2030. Wymaga to wspólnego wysiłku i otwartego, innowacyjnego podejścia wszystkich naszych pracowników, aby kontynuować naszą bezkompromisową podróż ku transformacji, jednocześnie chroniąc Spółkę przed wyzwaniami wywołanymi przez czynniki zewnętrzne. Pragnę wyrazić swoją wdzięczność każdemu pracownikowi i z dumą mogę powiedzieć, że nasze zespoły osiągają wyniki w różnych dziedzinach. Jesteśmy dobrze przygotowani na dalszą część 2023 roku i na kolejne lata”.
Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis

Wartość Stellantis N.V. wciąż rośnie dzięki działaniom wielopłaszczyznowym. Spółka odnotowała silny wzrost i ustanowiła nowe rekordy w zakresie przychodów netto, skorygowanego zysku operacyjnego (AOI) i zysku netto, jednocześnie krocząc efektywną, pod względem kosztów, drogą ku transformacji w kierunku zelektryfikowanych i opartych na oprogramowaniu pojazdów oferowanych w ramach swoich 14 kultowych marek. Pomimo trudnych warunków biznesowych, Stellantis z powodzeniem realizuje swoje zobowiązania podjęte w ramach programu Dare Forward 2030, skupiając się na trzech głównych obszarach:

Care: Zgodnie z informacją przedstawioną w raporcie dotyczącym społecznej odpowiedzialności biznesu za 2022 r., Stellantis jest na dobrej drodze do realizacji ambitnego zobowiązania w zakresie osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2038 r., przy jednocyfrowej procentowej kompensacji pozostałych emisji. W szczególności, w 2022 r. zmniejszono globalny ślad węglowy o 3,8% (tony ekwiwalentu CO2/pojazd) w każdym zakresie 1-2-3 na sprzedany samochód w porównaniu z rokiem 2021. Strategia redukcji emisji dwutlenku węgla obejmuje program transformacji miejsc pracy pod nazwą „grEEn-campus”, którego celem jest stworzenie miejsca pracy opartego na współpracy i neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla, począwszy od trzech historycznych lokalizacji: Poissy we Francji, Rüsselsheim w Niemczech i Mirafiori we Włoszech. Spółka kontynuuje również budowanie znaczących strategicznych partnerstw biznesowych, aby wspierać swoje zobowiązania w zakresie zerowej emisji dwutlenku węgla netto, w tym planowane nabycie 33,3% udziałów w Symbio(5), lidera w dziedzinie bezemisyjnej mobilności wodorowej, oraz zobowiązanie do utworzenia spółki joint venture z Galloo w celu recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji.

Tech: Sukces elektryfikacji oferty produktowej Spółki znajduje potwierdzenie w globalnej sprzedaży modeli BEV i LEV, która wzrosła odpowiednio, w porównaniu do identycznego okresu w ubiegłym roku, o 24% do około 169 000 sztuk i o 28% rok do 315 000 sztuk. Stellantis zajmuje obecnie trzecie miejsce pod względem ogólnej sprzedaży samochodów BEV w UE30 i drugie miejsce na rynku amerykańskim pod względem sprzedaży samochodów LEV. Grupa Stellantis oferuje obecnie 25 modeli BEV i przewiduje wprowadzić na rynek 23 modele do 2024 roku. Początkiem nowej ery zelektryfikowanych produktów jest prezentacja STLA Medium, pierwszej globalnej platformy BEV-by-design dla samochodów z segmentów C i D, która zapewnia najlepszy w swojej klasie zasięg, czas ładowania, osiągi i wydajność. Oprócz inauguracji gigafabryki ACC we Francji, Spółka ogłosiła niedawno plany budowy drugiej gigafabryki StarPlus Energy w USA wraz z Samsung SDI. Spółka Stellantis Ventures dokonała 11 kluczowych inwestycji od momentu jej założenia w marcu 2022 r., w tym w przełomową technologię akumulatorów litowo-siarkowych do pojazdów elektrycznych firmy Lyten Inc. nie wykorzystującą niklu, kobaltu ani manganu.

Spółka realizuje obecnie wieloaspektową strategię, której celem jest zapewnienie bezpieczeństwa dostaw i stymulowanie innowacji w zakresie kluczowych komponentów niezbędnych przekształcenia jej w firmę technologiczną zajmującą się zrównoważoną mobilnością. Powstała w czerwcu 2023 r. SiliconAuto, nowa spółka joint venture z Foxconn, będzie projektowała oraz sprzedawała od 2026 roku najnowocześniejsze rodziny półprzewodników samochodowych.

Stellantis zwiększyła ostatnio swoje strategiczne udziały w firmie Archer Aviation, a obecnie trwa budowa pierwszego na świecie zakładu produkcyjnego samolotów pionowego startu i lądowania (eVTOL) w stanie Georgia w USA.

Value: Stellantis przedstawiła nową, usprawnioną strukturę usług finansowych oraz leasingowych w Europie, upraszczając i zwiększając swoje możliwości w zakresie multibrand dzięki nowym organizacjom Stellantis Financial Services i Leasys. Spółka zwiększyła również swoją aktywność w Stanach Zjednoczonych, gdzie na dzień 30 czerwca 2023 r. stan należności wyniósł około 4 mld euro (4 mld USD), a docelowo ma wynosić 9 mld euro (10 mld USD) do końca 2024 roku.

Stellantis jest liderem w segmencie lekkich pojazdów użytkowych w UE30 i Ameryce Południowej z udziałem w rynku odpowiednio na poziomie 30,9% i 26,8% oraz zajmuje pierwsze miejsce pod względem sprzedaży modeli BEV w UE30. Nowy Ram ProMaster BEV, pierwszy samochód dostawczy BEV w Ameryce Północnej oferowany przez Stellantis, pojawi się na rynku jeszcze w tym roku, uzupełniając wiodącą w branży gamę wodorowych ogniw paliwowych dla rynku europejskiego.

Stellantis wprowadziła na rynek Free2move Charge, kompletny ekosystem ładowania zapewniający klientom samochodów elektrycznych w Ameryce Północnej i Europie płynne ładowanie pojazdów elektrycznych (EV) i zarządzanie energią. Free2move rozszerzyła swoje elastyczne usługi mobilności i obecnie posiada około 50% rynku car sharing w Europie, z ponad 6 milionami klientów w 19 miastach w dziewięciu krajach i 16 milionami przejazdów w 2022 roku.

Na dzień 30 czerwca 2023 r. Stellantis wykupiła akcje na kwotę 0,7 mld euro w ramach programu wykupu akcji o wartości 1,5 mld euro, odkupując około 45 mln akcji i planuje zakończyć program do końca 2023 r. Ponad 6 mld euro zwrócono akcjonariuszom i pracownikom w formie dywidend i premii za rok obrotowy 2022.
0
Udostępniono
baza dostawcow

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Shapers’ Polska Sp. z o.o.
QualityHUB24
Galwanizer Sp. z o.o.
Zakłady Metalowe „Postęp” S.A.
GABEC
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.