Pomimo wielu wyzwań na rynku europejskim, Stellantis wykazuje odporność i pozostaje zaangażowany w swoją długoterminową strategię. Chociaż w ostatnich miesiącach cała branża odnotowała spadek sprzedaży, dobre wyniki Stellantis w wybranych markach i w niektórych krajach podkreślają zdolność firmy do radzenia sobie w trudnych warunkach rynkowych.
Stellantis zamknął trzeci kwartał roku z 17,6% udziałem w rynku w krajach UE29 (w okresie do września br.) i utrzymał mocną, drugą pozycję w europejskim rankingu sprzedaży. Marki Dodge i Jeep® wypadły szczególnie dobrze, zwiększając sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym. Firma jest numerem 1 we Francji, Włoszech oraz Portugalii i to zarówno we wrześniu, jak i od początku roku.
Od początku roku Stellantis posiada 30% udział w rynku we Francji i ponad 31% we Włoszech, z pięcioma modelami plasującymi się w pierwszej dziesiątce na obu rynkach (samochody osobowe). We Francji wśród najbardziej popularnych modeli znalazły się Peugeot 208, 308, 2008, 3008 i Citroën C3, natomiast we Włoszech na liście znalazły się Fiat Panda, Lancia Ypsilon, Citroën C3, Peugeot 208 i Jeep Avenger, który również zapewnił sobie pozycję najlepiej sprzedającego się SUV-a. W Niemczech, sprzedaż wzrosła o ponad 9%, a niektóre marki odnotowały dwucyfrowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, utrzymując udział w rynku na poziomie prawie 14%. Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Irlandia, Rumunia i Słowenia również odnotowały znaczący wzrost sprzedaży.
Stellantis Pro One uplasował się na pierwszym miejscu na rynku pojazdów użytkowych z udziałem w rynku na poziomie 29% i wzrostem sprzedaży w ujęciu rok do roku na poziomie 1% oraz wzrostem w segmencie BEV. W Niemczech, wzrost był szczególnie zauważalny z uwagi na 3% wzrost udziału w rynku i wzrost sprzedaży o 25%. Sprzedaż wzrosła także w Holandii (+21%), Hiszpanii (+20%) i Portugalii (+7%), a w Austrii po raz kolejny Stellantis Pro One został liderem rynku samochodów dostawczych w zeszłym miesiącu.
„Przechodzimy obecnie jeden z najtrudniejszych okresów w branży, ale Grupa Stellantis pozostaje skoncentrowana i zaangażowana w dostarczanie wartości naszym klientom” – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis dla regionu Rozszerzonej Europy. „Nasze wyniki pokazują, że potrafimy się dostosować i znaleźć nowe możliwości nawet na rynku o tendencji spadkowej. Wzmocniliśmy naszą przyszłość przez udane wprowadzenie na rynek Leapmotor. Pierwsze 1 200 samochodów T03 i C10 jest w drodze do dealerów na rynkach europejskich, wspieranych przez sieć ponad 250 punktów sprzedaży gotowych na przyjęcie klientów”.
Na spowalniającym rynku pojazdów zelektryfikowanych, Stellantis odnotowuje stały wzrost dzięki swojej szerokiej ofercie samochodów BEV, PHEV i MHEV. Modele z napędem elektrycznym (BEV) odnotowały udział w rynku na poziomie 13% od początku roku w obszarze UE29, a we Francji wolumen sprzedaży wzrósł o ponad 34%. Model Peugeot e-208 był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w pierwszych dziewięciu miesiącach roku. Dwucyfrowy wzrost odnotowano również w Wielkiej Brytanii, gdzie Stellantis jest wiodącym producentem elektrycznych samochodów dostawczych, a Vauxhall jest liderem w kanałach sprzedaży detalicznej i Motability.
Dział samochodów używanych Stellantis zarejestrował dwucyfrowy wzrost sprzedaży we wrześniu, z 20% wzrostem w porównaniu do 2023 roku w Europie.
Europa
Stellantis w Europie wykazuje dużą odporność w obliczu trudnych warunków rynkowych w pierwszych 9 miesiącach bieżącego roku
- Szczegóły
- Autor: Stellantis