Łącznie z linii montażowych zjechało 751,4 tys. pojazdów, czyli o 9,5 proc, więcej niż 2022 roku. Samochody osobowe odnotowały wzrost o 8,6 proc. (521,1 tys.) a pojazdy użytkowe o 11,8 proc. W stosunku do przedcovidowego 2019 roku produkcja jest niższa o 8,2 proc. (2019: 818,9 tys. sztuk).
O wzroście w minionym roku zadecydowały w szczególności wyniki zakładów Pomigliano d'Arco i Atessa.
Produkcja w wybranych zakładach Stellantis:
- Pomigliano d'Arco - zakład odnotował największy wzrost w 2023 r., osiągając wynik produkcyjny na poziomie 215 tys. aut. Wzrost rok do roku wyniósł 30,3 proc. Za wyższy wolumen odpowiada wzrost produkcji nowych produkcji, SUV-ów Alfa Romeo Tonale i SUV-ów Dodge Hornet, które osiągnęły poziom 82,3 tys. sztuk, a także modelu Fiat Panda (132,7 tys.).
- Atessa - produkcja pojazdów użytkowych wyniosła 230,3 tys. sztuk, co oznacza wzrost o 11,8 proc. w porównaniu do 2022 r.
- Melfi - z linii montażowych zjechało 170,1 tys. aut. To o 3,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Wolumen produkcyjny dzieli się następująco: 29,8 proc. - Fiat 500x, 42,8 proc. - Jeep Renegade i 27,3 proc. Jeep Compass.
- Turyn - o niższej niż rok wcześniej produkcji zadecydował spadek popytu na auta marki Maserati. Łącznie wyprodukowano niespełna 86 tys. aut (-9,3 proc.). Największy udział ma elektryczna wersja Fiata 500. Jego produkcja była na poziomie 77,3 tys. sztuk, czyli nieznacznie mniejszym niż w 2022 roku (77,5 tys. sztuk).
- Cassino - w minionym roku produkcja spadła o 11,3 proc. do 48,8 tys. aut. Na model Maserati Grecale przypadła ponad 1/3 całej produkcji tej fabryki (17,2, tys., +27 proc.). W Cassino wytwarzane są również: Alfa Romeo Stelvio i Alfa Romeo Giulia - ich produkcja spadła o 24 proc.