W styczniu Kia była drugą najchętniej wybieraną marką samochodów osobowych w Polsce. W ubiegłym miesiącu zarejestrowano 3.246 nowych aut osobowych, czyli o aż 59,43% więcej niż w grudniu ubiegłego roku.
Kia jest przy tym jedyną marką w pierwszej szóstce tego zestawienia, która zanotowała wzrost liczby rejestracji w styczniu w porównaniu z wynikiem osiągniętym w grudniu. Wzrost liczby rejestracji nowych samochodów osobowych marki Kia w porównaniu z rezultatem ze stycznia 2021 roku jest nawet większy i wynosi aż 64,77%. Rekordowe wyniki rejestracji przełożyły się na rekordowy w historii udział marki Kia w rynku – tylko w ciągu roku (od stycznia 2021 roku do stycznia 2022 roku) zwiększył się on z 6,11% do 11,2%, czyli udział marki Kia w rynku nowych samochodów osobowych w Polsce jest blisko dwukrotnie większy niż udział Kia w rynku europejskim, gdzie marka również odnotowuje rekordowe wyniki.
Kia po raz kolejny pobiła także rekord udziału w europejskim rynku, osiągając w styczniu rekordowy wynik, wynoszący 5,7%. Według nowych danych, opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA), w styczniu Kia ustanowiła również dwa inne rekordy – liczby rejestracji w pojedynczym miesiącu oraz zajęła czwarte, najwyższe jak dotychczas, miejsce pod względem sprzedaży nowych aut osobowych.
W krajach Unii Europejskiej, regionu EFTA oraz w Wielkiej Brytanii w zeszłym miesiącu zarejestrowano w sumie 47.137 samochodów marki Kia, co stanowi wzrost o 38,8% w porównaniu ze styczniem ubiegłego roku. Wynik marki Kia wypada bardzo korzystnie na tle całego rynku nowych samochodów osobowych, który skurczył się o 2,4%. Marka nie tylko utrzymuje, ale wciąż zwiększa tempo wzrostu odnotowane w ubiegłym roku, kiedy jako jeden z nielicznych producentów samochodów przezwyciężyła trudności produkcyjne i szybko poradziła sobie nie tylko ze skutkami pandemii Covid-19, ale również z niedoborem półprzewodników.
Kia kontynuuje także realizację obietnicy zdobycia pozycji wiodącego dostawcy zrównoważonych rozwiązań z zakresu mobilności. Jej elektryczne modele cieszą się ogromną popularnością. Pierwszy samochód elektryczny nowej generacji, Kia EV6, odnosi bezprecedensowe sukcesy - zdobył wiele prestiżowych nagród i cieszy się dużym wzięciem wśród klientów w Europie, czego dowodem są 3.274 zarejestrowane egzemplarze tylko w ubiegłym miesiącu.
Jason Jeong, Prezes Kia w Europie, powiedział: „Rekordy - sprzedaży i udziału w rynku marki Kia w Europie - stale rosną, ponieważ nowa i innowacyjna gama modeli wciąż przyciąga do marki nowych klientów. Dzięki zaangażowaniu w tworzenie nowych modeli konsekwentnie budujemy pozycję lidera w dziedzinie elektromobilności. Wkrótce intersujących samochodów będzie jeszcze więcej, ponieważ do oferty dołączy gama zelektryfikowanych wersji Niro, które już cieszą się dużym zainteresowaniem”.
Europa
Styczeń 2022: rekordowy udział w rynku marki Kia zarówno w Polsce, jak i w Europie
- Szczegóły
- Autor: KIA Motors