Pomimo spadków na rynku, cały czas utrzymuje się duże zapotrzebowanie na niskoemisyjne, zelektryfikowane modele Toyoty i Lexusa, których sprzedaż w pierwszym kwartale roku wzrosła w porównaniu do tego samego okresu 2021 roku o 18% do poziomu 196 473 aut.
Udział zelektryfikowanych samochodów w całkowitej sprzedaży TME w Europie Zachodniej, w tym w Polsce, wynosi 79%, a w całym regionie 68%.
„Sytuacja na rynku była znacznie gorsza niż przewidywaliśmy, ale jestem bardzo zadowolony z naszych wyników w pierwszym kwartale. Siła naszych produktów jest większa niż kiedykolwiek – atrakcyjność naszej gamy wzmacniają takie auta jak Yaris Cross, Aygo X i elektryczny SUV bZ4X. Choć zamówienia na produkowane przez nas samochody biją wszelkie rekordy, polityczne i ekonomiczne turbulencje w Europie oraz wciąż trwające problemy z ciągłością łańcuchów dostaw wpływają bardzo niekorzystnie na rynek motoryzacyjny. Mimo to zamierzamy w 2022 roku osiągnąć kolejny wzrost sprzedaży, choć musieliśmy nieco obniżyć cele sprzedażowe na ten rok” – powiedział Matt Harrison, prezes i CEO Toyota Motor Europe.
Wyniki sprzedaży marki Toyota
Sprzedaż marki Toyota w pierwszym kwartale roku wzrosła o 1% i osiągnęła poziom 270 913 samochodów. Wynik ten przełożył się na 7,2-procentowy udział marki w europejskim rynku samochodów osobowych (+0,8 p.p. rok do roku). Najpopularniejszymi modelami Toyoty są Corolla (54 936 egz.), Yaris Cross (40 977 egz.), Yaris (38 976 egz.) i RAV4 (38 704 egz.), które łącznie odpowiadają za 75% całkowitej sprzedaży Toyoty w Europie.
Wzrost sprzedaży zelektryfikowanych aut Toyoty o 21%
Od stycznia do marca 2022 roku klienci w Europie kupili 185 361 zelektryfikowanych samochodów Toyoty, aż o 21% więcej niż rok wcześniej. Najczęściej wybieranymi modelami ze zelektryfikowanym napędem są Corolla Hybrid (46 537 egz.), Yaris Cross Hybrid (38 130 egz.), Toyota C-HR Hybrid (33 640 egz.), RAV4 Hybrid i Plug-in Hybrid (31 655 egz.) oraz Yaris Hybrid (30 238 egz.). Zelektryfikowane samochody stanowiły w tym okresie 69% wszystkich aut sprzedanych przez markę, a w Europie Zachodniej (łącznie z Polską) 78% całkowitej sprzedaży.
Europa
Toyota Motor Europe z rekordowym udziałem w rynku. Wyniki z I kwartału 2022 roku
- Szczegóły
- Autor: Toyota