
Dostawcy motoryzacyjni brali udział w co najmniej w jednym z czterech karteli, związanych z produkcją pasów bezpieczeństwa, poduszek powietrzne i kierownic do japońskim producentom samochodów w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG).
Wszystkie firmy potwierdziły swoje zaangażowanie w kartele i zgodziły się na decyzję KE. Takata nie została ukarana grzywną za trzy z karteli, ponieważ ujawniła Komisji ich istnienie. Natomiast Tokai Rika nie została ukarana grzywną za jeden z karteli, ponieważ ujawnił Komisji jego istnienie.
Pięciu dostawców motoryzacyjnych koordynowało ceny lub rynki oraz wymieniło poufne informacje na temat dostaw pasów bezpieczeństwa, poduszek powietrznych i kierownic do Toyoty, Suzuki i Hondy w EOG. Kartel mógł mieć znaczący wpływ na europejskich klientów, ponieważ około jeden na jedenaście sprzedawanych samochodów w Europie jest produkowany przez japońską firmę.
Więcej w serwisie Komisji Europejskiej.