Stokvis Tapes
Takoni
VIA
Galvanopartners
Bosch zapowiedział wprowadzenie układów kierowniczych typu steer-by-wire, których istotą jest zastąpienie połączenia mechanicznego połączeniem elektrycznym. Projekt będzie realizowany we współpracy ze startupem Arnold NextG. Dzięki wspólnemu doświadczeniu firm możliwa będzie sprawna implementacja rozwiązań i prezentacja ich na rynku.

Systemy steer-by-wire są uważane za układy kierownicze przyszłości. Brak fizycznego połączenia między kierownicą, a kołami pojazdu otwiera szereg możliwości. W sferze projektowania wnętrza pojazdu kierownicę można obniżyć lub schować, co daje początek zupełnie nowym koncepcjom kokpitu, zwłaszcza w erze zautomatyzowanej jazdy. Ponadto technologia ta wprowadza innowacyjne funkcje bezpieczeństwa w zakresie regulacji dynamiki pojazdu. Przykładowo, nawet niewielkie zautomatyzowane interwencje układu kierowniczego mogą ustabilizować pojazd, przy czym pozostanie to niewyczuwalne dla kierowcy. Co więcej, wyczucie prowadzenia samochodu można dostosować do wymagań poszczególnych producentów pojazdów.

Bosch, jako jeden z wiodących na świecie dostawców układów kierowniczych ze wspomaganiem elektrycznym, wcześnie dostrzegł potencjał systemów steer-by-wire i systematycznie przyspiesza ich rozwój.

“ Obserwujemy szybko rosnący popyt na systemy steer-by-wire. Przewidujemy, że w dłuższej perspektywie rynek ten stanie się wyjątkowo duży, zwłaszcza, choć nie tylko, w erze zautomatyzowanej jazdy. Cieszymy się, że dzięki współpracy przy optymalizacji układów, nasze przedsięwzięcie będzie realizowane na dużą skalę ” - powiedziała dr Gerta Marliani, prezes Robert Bosch Automotive Steering GmbH.

Bosch wraz z założonym w 2021 r. startupem wspólnie dążą do przyspieszenia rozwoju systemów, które mogą być produkowane na dużą skalę. Zastosowanie niezależnej od pojazdu i zdolnej do rozbudowy technologii drive-by-wire w radykalnie zmieniających się platformach pojazdów seryjnych przyszłości ma kluczowe znaczenie zwłaszcza dla osób z najpoważniejszymi niepełnosprawnościami ruchowymi. Tylko w ten sposób grupa ta będzie mogła nadal bezpośrednio korzystać ze wszystkich osiągnięć w dziedzinie autonomicznej i zautomatyzowanej jazdy, systemów wspomagania i bezpieczeństwa.

Know-how w zakresie by-wire w pakiecie

"Współpraca z Arnold NextG zapewnia idealne wsparcie i przyspieszenie rozwoju naszych produktów. Możemy wykorzystać nasze know-how w produkcji na dużą skalę, a dzięki dodatkowo instalowanej technologii Arnold NextG jesteśmy w stanie sprawniej przeprowadzać testy na drogach publicznych" – zaznaczył dr Stefan Waschul, członek zarządu Robert Bosch Automotive Steering GmbH odpowiedzialny za rozwój.

"Przekonaliśmy się, że system steer-by-wire firmy Bosch wykazuje najlepsze i najbardziej naturalne wyczucie kierownicy z innych dostępnych na rynku. Bosch jest jednym z wiodących na świecie dostawców układów kierowniczych z elektrycznym wspomaganiem i już teraz oferuje solidny pakiet techniki sterowania i wydajności dla późniejszych zastosowań na dużą skalę. Dlatego jestem dumny nie tylko z tego, że możemy rozwijać jeden z najlepszych systemów, ale także z faktu, że mamy u boku firmę Bosch – jednego z największych dostawców dla przemysłu motoryzacyjnego na świecie" – powiedział Kevin Arnold, założyciel i dyrektor generalny Arnold NextG. "Dzięki technologii Arnold NextG, Bosch dysponuje niezależną od pojazdu platformą rozwojową dla rozwiązań modernizacyjnych drive-by-wire, która umożliwia weryfikację danych i wymagań dla projektów wielkoseryjnych już na wczesnym etapie rozwoju. Wspólnie możemy dalej rozwijać tę technologię na potrzeby produkcji na dużą skalę. Dostęp do technologii Bosch i doświadczenie globalnej korporacji w realizacji projektów wielkoseryjnych ma kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju naszych systemów" – dodał Kevin Arnold.

Innowacyjne rozwiązania w zakresie mobilności dzięki technologii by-wire

Systemy by-wire oznaczają elektroniczną transmisję mechanicznych sygnałów oraz impulsów. Będą one podstawowym wymogiem wspomaganej oraz zautomatyzowanej jazdy i pozwolą w pełni na wykorzystywanie poszczególnych funkcji, na przykład systemu utrzymywania pasa ruchu czy omijania nieoczekiwanej przeszkody bez szarpania kierownicą i potencjalnego uszczerbku na zdrowiu kierowcy. Na bazie tej technologii w przyszłości będzie możliwe nawet indywidualne skręcanie kół. Zapewni to mniejszy promień skrętu i otwiera możliwości tworzenia nowych koncepcji pojazdów.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Stokvis Tapes Polska Sp. z o.o.
TUV NORD Polska Sp. z o.o.
RABUGINO Sp. z o.o.
Gumitex Sp. z o.o. Sp.k.
MESH Works Inc.
3D Center Sp. z o.o.