W styczniu 2012 r., po raz pierwszy od czerwca zeszłego roku spadła liczba zarejestrowanych nowych samochodów na niemieckim rynku.
W pierwszym miesiącu br. za Odrą zarejestrowano 210,2 tys. aut, o 0,41 proc. mniej niż przed rokiem.
Na marki "niemieckie" przypadło 63,51 proc. wszystkich styczniowych rejestracji (133,50 tys. pojazdów; -0,70 proc.). Volkswagen, lider rynku zanotował ponad 2-procentowy spadek sprzedaży (50 tys. sztuk, -2,26 proc.). Wicelider Mercedes Benz może pochwalić się wzrostem sprzedaży (19,1 tys. sztuk, +13,11 proc.) zaś BMW (3. pozycja) odnotowało spadek (17 tys., -6,91 proc.).
Na marki zagraniczne przypadło 76,1 tys. samochodów, o 0,05 proc. więcej niż w styczniu 2011 r.
Na marki "niemieckie" przypadło 63,51 proc. wszystkich styczniowych rejestracji (133,50 tys. pojazdów; -0,70 proc.). Volkswagen, lider rynku zanotował ponad 2-procentowy spadek sprzedaży (50 tys. sztuk, -2,26 proc.). Wicelider Mercedes Benz może pochwalić się wzrostem sprzedaży (19,1 tys. sztuk, +13,11 proc.) zaś BMW (3. pozycja) odnotowało spadek (17 tys., -6,91 proc.).
Na marki zagraniczne przypadło 76,1 tys. samochodów, o 0,05 proc. więcej niż w styczniu 2011 r.