W pierwszym półroczu do klientów na całym świecie trafiło łącznie 2.935.100 samochodów marki Volkswagen, co oznacza lekki wzrost o 0,3 procenta w porównaniu z pierwszym półroczem zeszłego roku. Jürgen Stackmann, Członek Zarządu Marki do Spraw Sprzedaży, stwierdził – „W czerwcu, jak i w całym półroczu, marka Volkswagen zwiększyła sprzedaż swoich aut na świecie i odnotowała duży wzrost w Chinach oraz w innych ważnych regionach. W Ameryce Południowej nastąpiła znaczna zwyżka sprzedaży, mimo że nowe modele zadebiutują tam dopiero pod koniec roku. W USA bardzo dobre dwa pierwsze miesiące sprzedaży ma za sobą Atlas, dzięki któremu Volkswagen odnotował większy wzrost niż rynek. Ważnym modelem z punktu widzenia sprzedaży na świecie jest Tiguan, który w drugiej połowie roku zostanie wprowadzony na rynek północnoamerykański. Pozytywnych efektów w drugiej połowie roku spodziewamy się po wprowadzeniu kolejnych nowych modeli, jak Polo, Arteon i Tiguan Allspace”.
Sytuacja na poszczególnych rynkach wyglądała w czerwcu następująco:
- w Europie poziom sprzedaży okazał się stabilny – do klientów trafiło 163.500 samochodów. Duży wzrost marka Volkswagen odnotowała w Austrii (+10,7%), w Szwajcarii (+6,0%) oraz na rynkach skandynawskich: w Finlandii (+6,6%) i w Danii (10,6%). Z kolei w Niemczech zanotowano spadek (- 5,2%), co odbiło się na ogólnym wyniku sprzedaży w Europie Zachodniej (- 2,1%).
- W Europie Środkowej i Wschodniej marka Volkswagen odnotowała znaczny wzrost wynoszący 15,2%. Przyczynił się do niego rynek rosyjski, na którym Volkswagen sprzedał o 18,3% więcej aut.
- W USA sprzedaż wyniosła 27.400 aut, czyli była o 15 procent większa niż w tym samym miesiącu poprzedniego roku. Wraz z wprowadzeniem SUV-a Atlas, który jest oferowany klientom od połowy maja, marka Volkswagen jest reprezentowana w kolejnym ważnym segmencie północnoamerykańskiego rynku.
- Do klientów w Ameryce Południowej trafiło 34.800 samochodów; jest to wzrost o 21,5 procenta. Ważnym bodźcem był tu rynek argentyński, na którym sprzedaż marki Volkswagen zwiększyła się o 46,9% i wyniosła 10.500 samochodów.
- Pozytywny rozwój sytuacji w Chinach utrzymywał się także w czerwcu. Na największym rynku sprzedaży marki Volkswagen klienci odebrali 232.400 samochodów, co odpowiada wzrostowi w wysokości 5,4%. Impuls do niego dał model Magotan, którego kupiło 18.300 klientów (+62,7%). Nowy SUV Teramont w trzecim miesiącu sprzedaży trafił do 5.300 klientów. Także rodzina Tiguana nadal cieszyła się szczególnym powodzeniem – w czerwcu sprzedano 27.300 egzemplarzy tego modelu.