Kolejna generacja napędu elektrycznego dla rodziny ID. wkrótce trafi na rynek. Dzięki napędowi tylnemu APP550 samochody elektryczne rodziny ID. będą wyposażone w całkowicie nowe silniki. Sprawi ona, że modele ID. będą miały lepsze osiągi przy zmniejszonym zużyciu energii. Gama ID. zyska więc zarówno pod względem mocy, jak i zasięgu.
Volkswagen planuje dostarczyć pierwsze pojazdy z nową generacją napędu w wersji o mocy 286 KM pod koniec roku.
Podstawą konstrukcyjną nowego napędu pozostaje platforma MEB, stworzona specjalnie do samochodów elektrycznych Volkswagena. „Wielkim wyzwaniem dla naszego zespołu było zmieszczenie nowego silnika w przestrzeni, jaką oferuje platforma MEB. Mimo ograniczeń udało nam się uzyskać znaczną poprawę sprawności. Przy okazji udało nam się zmniejszyć zużycie surowców, a przy tym wszystkim uzyskać znaczny wzrost wydajności” – powiedział Karsten Bennewitz, odpowiedzialny m.in. za silniki elektryczne w dziale rozwoju.
Większa moc i znacznie większy moment obrotowy
Nowy układ napędowy dysponuje mocą 286 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym ok. 550 Nm. Znacznie wyższy moment obrotowy przekłada się na bardziej płynne rozwijanie mocy, co jest odczuwalne szczególnie przy wyższych prędkościach. Nowy napęd elektryczny APP550 ma lepsze parametry m.in. dzięki ulepszonemu stojanowi o większej efektywnej liczbie zwojów i większym przekroju przewodów. Wirnik wyposażono w mocniejszy magnes, wzmocniono także niektóre elementy, by były w stanie wytrzymać wyższy moment obrotowy.
Falownik - „mózg systemu”
To natężenie prądu jest czynnikiem decydującym o mocy silnika elektrycznego. Dlatego przekonstruowano falownik w taki sposób, by był w stanie dostarczyć prąd o wysokim natężeniu, co przekłada się na większą moc i sprawność. Pełni on rolę „mózgu” sterującego układem napędowym. Dzięki temu silnik napędowy może zużywać mniej energii przy mniejszych obciążeniach.
Zoptymalizowane zarządzanie termiczne
W celu zwiększenia wydajności napędu elektrycznego Volkswagen zoptymalizował szereg komponentów w układzie napędowym, w tym system zarządzania termicznego. Nowy napęd ma więc energooszczędny system chłodzenia, który działa bez napędzanej elektrycznie pompy.
Volkswagen Kassel - centrum produkcyjne elektrycznego układu napędowego
Układ napędowy z przekładnią, wirnikiem i stojanem będzie produkowany w zakładzie Volkswagen Group Components w Kassel. „Już od 15 lat opracowujemy elektryczne silniki elektryczne i przekładnie, a od ponad 10 lat produkujemy je również tutaj, w Kassel” – powiedział Alexander Krick, szef rozwoju technicznego napędów elektrycznych w Volkswagen Group Components. Innowacje zastosowane w elektrycznym silniku napędowym i przekładni skutkują znaczną poprawą parametrów i zmniejszeniem zużycia energii. „Czerpiąc z naszego wieloletniego doświadczenia, zoptymalizowaliśmy cały system poprzez m.in. zastosowanie specjalnych materiałów i niestandardowych procesów obróbki, dzięki czemu byliśmy w stanie znacznie zwiększyć wydajność” – dodał Alexander Krick.
Europa
Volkswagen opracował wydajniejszy napęd dla swoich elektrycznych modeli
- Szczegóły
- Autor: Volkswagen