- Bardzo się cieszę, że otrzymaliśmy kolejne duże zamówienie na miejskie autobusy elektryczne. W ostatnim czasie przyjęliśmy zamówienia na prawie 220 elektrycznych autobusów dla dwóch największych miast w Szwecji (w listopadzie ub. roku operator z Goeteborga zamówił 157 pojazdów - przyp. red.). Pokazuje to, że autobusy elektryczne już teraz stanowią realne rozwiązanie dla miast, które chcą korzystać z transportu publicznego w sposób zrównoważony. Co więcej, elektromobilność zwiększa elastyczność i stwarza zupełnie nowe możliwości planowania miejskiego - transport publiczny można zbliżyć do miejsc, w których ludzie mieszkają i pracują - mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.
Elektryczne autobusy zamówione przez Nobina to Volvo 7900 Electric Articulated - model, który został wprowadzony na rynek jesienią 2019 roku. Pojazdy te mogą przewozić do 150 pasażerów i są o 80 proc. bardziej energooszczędne niż odpowiadające im modele z silnikiem diesla. Ich akumulatory mogą być szybko ładowane za pośrednictwem stacji OppChargeTM znajdujących się na trasie autobusu, mogą być też ładowane podczas postoju w zajezdni.
- Nasze podejście określić można jako systemowe i holistyczne. Koncentrujemy się na wysokiej niezawodności, wydajności oraz wysokim poziomie usług - zarówno dla pasażerów, jak i dla operatorów autobusów. Naszym celem jest dalszy rozwój zelektryfikowanych rozwiązań dla miast, które chcą korzystać z cichego i bezemisyjnego transportu publicznego - mówi Håkan Agnevall.
- Obserwujemy szybkie zmiany w transporcie publicznym, gdzie technologia i pojazdy elektryczne w coraz większym stopniu wychodzą naprzeciw potrzebom pasażerów w zakresie wydajnego, komfortowego i zrównoważonego transportu publicznego. Elektryczne autobusy przegubowe Volvo i ich duża pojemność akumulatorów spełniają nasze potrzeby i wysokie wymagania w zakresie nowoczesnego i zrównoważonego ruchu autobusowego w Malmö - mówi Henrik Dagnäs, Dyrektor Zarządzajacy w Nobina Sweden.
Model Volvo 7900 Electric Articulated jest przystosowany do jazdy w obszarach o ograniczonym ruchu, gdzie obowiązują szczególnie surowe normy w zakresie hałasu, emisji spalin czy prędkości - na przykład w strefach o zerowej emisji spalin i na wewnętrznych przystankach autobusowych.
Wszystkie zamówione przez szwedzkiego operatora autobusy zostaną dostarczone do Malmö z wrocławskiej fabryki Volvo - między styczniem a kwietniem przyszłego roku.