Obok istniejących już, wydajnych rozwiązań - OppCharge i Combo2 / CCS - Volvo będzie oferować ładowanie za pomocą zamontowanego na dachu autobusu pantografu, zwanego PANTO UP.
- Dzięki szerokim i elastycznym możliwościom ładowania autobusów, możemy spełniać różnorodne wymagania i oczekiwania naszych klientów oraz umożliwiać im szybsze i łatwiejsze przechodzenie na zelektryfikowany transport autobusowy - mówi Ulf Magnusson, Starszy Wiceprezes Jednostki Biznesowej Europa, Volvo Buses.
Rozwiązanie PANTO UP zostało oparte na najnowszej technologii firmy Schunk, która cechuje się kompaktową instalacją i niewielkim dodatkowym ciężarem na dachu autobusu. PANTO UP będzie dostępne od jesieni 2021 roku - jako alternatywa dla stosowanych dotychczas sposobów ładowania w autobusach Volvo 7900 Electric oraz Volvo 7900 Electric Articulated.
Volvo Buses zaprezentowało całą gamę swoich rozwiązań do wysokowydajnego ładowania autobusów 21 października w Göteborgu - mieście, które pod wieloma względami wyznacza trendy w rozwoju zelektryfikowanego transportu publicznego. Prezentacja jest częścią unijnego projektu ASSURED, którego celem jest zachęcanie do przechodzenia w ruchu miejskim na pojazdy zelektryfikowane – dzięki zapewnieniu kompatybilności pomiędzy różnymi producentami pojazdów i ładowarek.
Alternatywy ładowania Volvo Buses
- OppCharge - ładowanie przez pantograf zamontowany na stacji ładowania (pantograf opuszczany z ładowarki na autobus podczas ładowania), stosowany na przystankach autobusowych lub w zajezdniach autobusowych.
- Combo2 / CSS – stacja do ładowania za pomocą kabla w zajezdni.
- ANTO UP - ładowanie przez pantograf zamocowany na dachu autobusu, na przystankach autobusowych lub zajezdniach autobusowych.