Grupa chce dysponować w 2025 roku ofertą w pełni zelektryfikowanej gamy pojazdów.
Po wprowadzeniu na rynek w 2020 roku elektrycznych wersji modeli z gamy kompaktowych furgonów (Van-D) i dużych furgonów (Van-E), wszystkie cztery marki – Peugeot, Citroën, Opel i Vauxhall uzupełniają ofertę na 2021 rok o wersje małych furgonów (Van-B) oraz ich odmian osobowych z napędem w 100% elektrycznym.
Nowa generacja małych furgonów grupy zdobyła liczne nagrody, w tym tytuł International Van of the Year, zaś wersje osobowe otrzymały nagrodę AUTOBEST – Best Buy Car of Europe w 2019 roku. Od wprowadzenia do sprzedaży we wrześniu 2018 roku, sprzedaż tych samochodów na świecie przekroczyła 650 000 sztuk.
Wersje z napędem elektrycznym będą montowane, podobnie jak zespoły akumulatorów, w zakładzie w Vigo (w hiszpańskiej Galicji). Silniki elektryczne pojazdów będą montowane w Trémery we Francji, zaś przekładnie redukcyjne w Valenciennes, również we Francji.
Układ napędowy, montowany na płycie podłogowej eCMP, będą tworzyły następujące elementy:
- Akumulator elektryczny 50 kWh, chłodzony cieczą umożliwiający wygenerowanie mocy ładowania do 100 kW,
- Silnik o mocy 100 kW/136 KM,
- Pokładowa ładowarka - 2 wersje (7,4 kW na prąd jednofazowy i 11 kW na prąd trójfazowy).