Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Po pierwszych dziewięciu miesiącach roku Porsche utrzymuje swój kurs: dostawy w roku wprowadzania licznych nowych produktów są na stabilnym poziomie, a struktura sprzedaży we wszystkich regionach pozostaje zrównoważona.

Silny wzrost odnotowała linia Cayenne. Również dwudrzwiowe samochody cieszą się większym popytem niż w ubiegłym roku. Od stycznia do września włącznie klienci na całym świecie odebrali 226 026 aut Porsche. Oznacza to umiarkowany, 7-procentowy spadek względem analogicznego okresu przed rokiem, głównie z powodu ograniczonej dostępności samochodów. Cztery z sześciu linii modelowych – Panamera, Macan, Taycan i 911 – obecnie są bowiem w fazie wygaszania dostaw egzemplarzy sprzed modernizacji i rozruchu produkcji odnowionych pojazdów.

„Popyt utrzymuje się na wysokim poziomie, a opinie naszych klientów na temat nowych modeli są bardzo dobre. Biorąc pod uwagę rosnącą dostępność samochodów, jesteśmy optymistycznie nastawieni do ostatniego »zrywu« w 2024 roku” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. „Otoczenie rynkowe na całym świecie pozostaje trudne, jednak dzięki najmłodszej gamie modelowej w historii firmy oraz strukturze sprzedaży, która w poszczególnych regionach pozostaje bardzo zrównoważona, zajmujemy solidną pozycję. Nasza strategia sprzedaży zorientowanej na wzrost wartości zdążyła już sprawdzić się w praktyce, a w przyszłości nadal będzie stanowić podstawę naszych działań”.

Wzrosty na europejskich rynkach
W Europie (z wyłączeniem Niemiec) w ciągu minionych dziewięciu miesięcy Porsche dostarczyło 52 465 samochodów, co stanowi wzrost o 1% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Na rodzimym niemieckim rynku liczba dostarczonych aut wzrosła o 8%, do 26 838 egzemplarzy. W Chinach w ostatnich trzech kwartałach producent dostarczył 43 280 pojazdów; stanowi to spadek o 29%, za który głównie odpowiadają wciąż napięta sytuacja gospodarcza na lokalnym rynku oraz skupienie się Porsche na sprzedaży zorientowanej na wartość. Silny popyt zanotowano w Ameryce Północnej, gdzie dostarczono klientom 61 471 samochodów sportowych. To o 5% mniej niż w tym samym okresie przed rokiem, co częściowo wynika z ograniczonej dostępności produktów. Na tzw. rynkach zamorskich i wschodzących nabywcy odebrali 41 972 auta (wzrost o 3%).

Pierwsze dostawy w pełni elektrycznego Porsche Macan
W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy liderem liczby dostaw była linia Cayenne, na którą przypada 77 686 sztuk (+21%). Był to pierwszy model wprowadzony na rynek w ramach kompleksowej ofensywy produktowej, co po około roku od wprowadzenia na rynek ma odpowiednio pozytywny wpływ na wyniki. Macan trafił do 55 000 klientów. Stanowi to 20-procentowy spadek, wynikający przede wszystkim z odbywającej się na wielu rynkach zmiany modelu. Detlev von Platen: „Nowa, w pełni elektryczna generacja naszego SUV-a trafia właśnie do pierwszych klientów. Jesteśmy przekonani, że warto było czekać i że Macan zachwyci swoimi innowacjami oraz osiągami”.

Kultowy samochód sportowy 911 cieszy się wśród klientów niezmiennie dużą popularnością: na całym świecie znalazł 39 744 nabywców (+2%). Panamera padła wyborem 21 506 klientów (-20%). Ten spadek można wyjaśnić sytuacją rynkową w Chinach, a także aktualną zmianą modelu. Ta ostatnia dotyczy również linii Taycan, która w okresie od stycznia do września trafiła do 14 042 nabywców (-50%). Modele 718 Boxster i 718 Cayman odnotowały 18 048 dostaw, co odpowiada wzrostowi o 10%.

„Ponieważ w niektórych przypadkach dostępność produktów jest ograniczona, 2024 rok jest dla nas szczególnie wymagający. Świadomie skupiamy się jednak na śrubowaniu jakości przy rozruchu produkcji naszych nowych linii modelowych, tak abyśmy w przyszłości mogli nadal oferować naszym klientom niepowtarzalne doświadczenia związane z marką i jej produktami” – skomentował Detlev von Platen.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RADMOT Sp. z o.o.
FABER CNC
TUV NORD Polska Sp. z o.o.
Takoni Sp. z o.o.
ZG Lighting Polska Sp. z o.o.
Kempny Komponenty