Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
W pierwszym kwartale Porsche dostarczyło klientom na całym świecie 68 426 sportowych aut - o 5% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.

“W świetle wyjątkowych okoliczności wpływających na szeroko pojętą branżę motoryzacyjną w pierwszym kwartale nasze zespoły sprzedaży i dealerzy dobrze się spisali” – powiedział Detlev von Platen, członek zarządu Porsche AG ds. sprzedaży i marketingu. „Wzrost zakażeń koronawirusem w niektórych regionach, takich jak Chiny, w połączeniu z ciągłymi znaczącymi wyzwaniami w zakresie dostaw i logistyki wystawiły nas na próbę. Jednocześnie nasze produkty cieszą się niezmiennie dużym zainteresowaniem wśród klientów na całym świecie – zarówno w Europie, Amerykach, jak i w Chinach”.

Wzrost w Europie
Wieloaspektowe wyzwania, z jakimi producent samochodów sportowych mierzy się w różnych regionach świata, poskutkowały zróżnicowaniem wyników dostaw. W Europie w pierwszym kwartale Porsche przekazało 22 791 aut, co oznacza 18-procentowy wzrost o rok do roku – i to pomimo dobrej „bazy” z 2021 r. Dotyczy to również rodzimego rynku niemieckiego, gdzie nabywcy odebrali 6925 pojazdów, o 16% więcej niż przed rokiem. Z kolei w Chinach, na największym pojedynczym rynku zbytu Porsche, producent dostarczył 17 685 samochodów. Ponowny wybuch koronawirusa i związane z nim zamknięcie Porsche Centrów w niektórych regionach, a także wyzwania logistyczne doprowadziły do spadku liczby dostaw o 20%. W sumie klienci Porsche w regionie Azji i Pacyfiku, w Afryce oraz na Bliskim Wschodzie odebrali 28 991 aut. W Stanach Zjednoczonych, pomimo problemów z dostawami i tranzytem, które dotykają wiele marek motoryzacyjnych, przekazano nabywcom 13 042 nowe Porsche. W tym przypadku baza do porównania jest wyjątkowo mocna – w tym samym okresie ubiegłego roku producent sportowych samochodów świętował swój najlepszy kwartał, jeśli chodzi o liczbę dostaw w USA.

SUV-y wciąż niezwykle popularne
Największym popytem po raz kolejny cieszyły się SUV-y Porsche: Cayenne trafiło do 19 029 nabywców, a Macan padł wyborem 18 329 klientów. W pełni elektryczne Porsche Taycan dostarczono w liczbie 9470 egzemplarzy. Ikona wśród sportowych aut – model 911 – znalazła na całym świecie 9327 nabywców. Ponadto klienci odebrali 7735 egzemplarzy Porsche Panamera oraz 4536 sztuk 718 Boxster i 718 Cayman.

„U progu drugiego kwartału pozostajemy ostrożni, szczególnie w świetle konfliktu zbrojnego na Ukrainie, na który patrzymy z konsternacją i obawami o wszystkich, których ten konflikt dotyka. Zdrowie i bezpieczeństwo ludzi są tu najważniejsze. Wpływ na naszą działalność biznesową podlega stałej weryfikacji oraz ocenie naszego zespołu ekspertów. Mimo wszystko w naszych ogólnych perspektywach pozostajemy optymistami i nie idziemy na żadne kompromisy, jeśli chodzi o zapewnianie naszym klientom emocjonujących i wyjątkowych doświadczeń” – powiedział Detlev von Platen.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RABUGINO Sp. z o.o.
Lubricant Polska Sp. z o.o.
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
MV Center Systemy Wizyjne Sp z o.o.
Impel Group
ITA Sp. z o. o.  Sp. k.