Zarejestrowano 80,8 tys. nowych samochodów, co stanowi spadek o 2,8 proc. w porównaniu do lutego 2017 r. Już tradycyjnie luty jest jednym z najsłabszych miesięcy w roku.
Zgodnie z ostatnimi trendami, popyt na samochody na benzynę i pojazdy napędzane paliwami alternatywnymi (AFV) wzrósł w lutym, odpowiednio o 14,4 proc. i 7,2 proc., przy czym ten pierwszy napędzany był przez nowe, mniejsze modele, które trafiły na rynek. Liczba rejestracji nowych samochodów z silnikiem diesla zmniejszyła się o 23,5 proc., co jest rozczarowujące, biorąc pod uwagę, że najnowsze pojazdy o niskiej emisji mogą pomóc w rozwiązaniu problemów związanych z jakością powietrza.
Jak na razie w tym roku, rynek samochodów w Wielkiej Brytanii spadł o -5,1 proc., przy jednoczesnym spadku liczby kupujących firm, prywatnych i flotowych, odpowiednio -29,8 proc., -7,1 proc. i -2,1 proc.
Tymczasem dwucyfrowy wzrost samochodów na benzynę i samochodów dostawczych nie był w stanie zrównoważyć przeniesienia z diesla, który obecnie ma 35,6 proc. udziału w rynku. Rozbieżność popytu sugeruje, że właściciele samochodów z silnikiem diesla dłużej trzymają swoje starsze samochody.
Najczęściej rejestrowane modele w lutym 2018 r.:
- Ford Fiesta - 5,2 tys. sztuk
- VW Golf - 2,9 tys. sztuk
- Ford Focus - 2 tys. sztuk
- Mercedes A Klasy - 1,7 tys. sztuk
- Ford Kuga - 1,5 tys. sztuk