Do bardzo dobrych wyników koncernu z Monachium przyczyniła się rosnąca popularność modeli z napędem elektrycznym. W związku z coraz większym popytem, BMW zamierza podnieść jesienią skalę produkcji pojazdów z serii i powstających w fabryce zlokalizowanej w Lipsku do 200 samochodów dziennie, tj. o ponad 50%.
W ciągu pierwszych pięciu miesięcy bieżącego roku sprzedaż pojazdów BMW i, BMW iPerformance oraz MINI Electric wzrosła aż o 41% do 46 849 egzemplarzy. Jedynie w maju klienci na całym świecie nabyli 10 213 EV produkcji BMW AG, tj. o 39,2% więcej niż rok wcześniej.
Bawarski koncern odnotował silne zainteresowanie modelami zelektryfikowanymi zwłaszcza w USA (9 762 szt./+ 61% r/r) oraz Wielkiej Brytanii (6 555 szt., + 34,2% r/r). Udział EV w łącznej sprzedaży nowych pojazdów BMW i MINI w Stanach Zjednoczonych wyniósł niemal 7%, zaś na Wyspach – ponad 7%.
Co ciekawe, na niektórych rynkach samochody z napędem elektrycznym odpowiadają za ponad 50% sprzedaży obu marek. Przykładem jest Norwegia (4 125 szt., +5,8% r/r) oraz Malezja (2 313 szt., + 37,9% r/r). W konsekwencji, Grupa BMW stopniowo przybliża się do celu, jakim jest sprzedaż ponad 140 000 zelektryfikowanych pojazdów w 2018 r.
Liczba zelektryfikowanych BMW na światowych drogach przekroczyła 250 tys. sztuk.
Przez pierwsze cztery miesiące 2018 r. Grupa BMW sprzedała na całym świecie 36 692 szt. samochodów całkowicie elektrycznych i hybryd typu plug-in. Oznacza to wzrost o 41,7% w stosunku do analogicznego okresu 2017 r.
BMW odnotowało większe zainteresowanie swoimi EV m.in. w Wielkiej Brytanii (5 059 szt., +25,6% r/r), USA (7 716 szt., +73,3% r/r) oraz Chinach (3 181 szt., + 646,7% r/r). Świetny wynik z Państwa Środka stanowi rezultat niedawno rozpoczętej, lokalnej produkcji BMW serii 5 w odmianie plug-in hybrid.
Jak powiedział Pieter Nota, członek zarządu BMW AG, odpowiedzialny za sprzedaż i markę BMW:
„Z przyjemnością ogłaszamy, że po światowych drogach jeździ ponad ćwierć miliona zelektryfikowanych pojazdów Grupy BMW. Łączna sprzedaż BMW i, BMW iPerformance i MINI Electric wzrosła w kwietniu o 52% (9 831 szt.) podnosząc liczbę sprzedanych, zelektryfikowanych samochodów Grupy BMW do ponad 250 000. Jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia wyznaczonego celu, którym jest sprzedaż ponad 140 000 EV w tym roku”.
W kwietniu samochody z napędem elektrycznym odpowiadały globalnie za 5% sprzedaży bawarskiego koncernu, jednak na niektórych rynkach ich udział był znacznie wyższy. Przykładowo w Wielkiej Brytanii wyniósł 9%, zaś w USA 7,3%. Jeszcze lepszy wynik osiągnięto w krajach skandynawskich, gdzie EV stanowiły więcej niż jedną czwartą sprzedanych samochodów Grupy BMW oraz w Malezji, gdzie ich udział przekroczył 50%.
Światowym bestsellerem bawarskiego producenta było w zeszłym miesiącu BMW serii 5 plug-in hybrid – klienci nabyli łącznie 2 670 szt. tego modelu, co wiąże się ze wzrostem aż o 711,6% r/r. Kolejne miejsca zajęły BMW X5 plug-in hybrid (1 578 szt., + 45,8% r/r) oraz całkowicie elektryczne BMW i3 (2 665 szt., +18,3% r/r).