W pierwszym półroczu 2023 roku Porsche kontynuowało pomyślny rozwój swojej działalności biznesowej. W okresie od stycznia do czerwca producent samochodów sportowych odnotował znaczny wzrost przychodów ze sprzedaży Grupy oraz zysku operacyjnego Grupy. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 14 proc., do 20,43 mld euro, a zysk operacyjny - o 10,7 proc., do 3,85 mld euro.
Operacyjna rentowność sprzedaży Grupy w pierwszym półroczu uplasowała się na poziomie 18,9 proc., a więc w górnym przedziale docelowego przedziału od 17 do 19 proc. Z powodu znacznych inwestycji w produkty i innowacje nieznacznie spadły przepływy pieniężne netto z działalności w sektorze motoryzacyjnym - do 2,22 mld euro (w ubiegłym roku: 2,39 mld euro). Z uwagi na wzmożoną aktywność inwestycyjną w zakresie bieżących operacji oraz przejściowo wyższe zapasy marża przepływów pieniężnych netto w segmencie motoryzacyjnym wyniosła 11,7 proc. (rok wcześniej: 14,5 proc.). Dostawy do klientów w pierwszym półroczu wzrosły o 14,7 proc., do 167 354 samochodów.
Prezes zarządu Oliver Blume z optymizmem odnosi się do wyników za pierwsze półrocze: - Po raz kolejny zanotowaliśmy pomyślne wyniki, a jednocześnie intensywnie inwestujemy w naszą przyszłość. Świadczy to o bezkompromisowym zaangażowaniu w realizację naszej strategii. Informacje zwrotne od naszych klientów oraz rezultaty naszej działalności pokazują, że jesteśmy na dobrej drodze.
Lutz Meschke, wiceprezes zarządu i członek zarządu ds. finansów i IT, chwali zespół Porsche za wyniki w pierwszych sześciu miesiącach roku: - Jesteśmy dumni z wyników, które osiągnęliśmy w tym trudnym środowisku. Wzrosty liczby dostaw oraz zysku wynikają przede wszystkim z rosnącej sprzedaży przy spójnej polityce cenowej. To efekt wyjątkowego wysiłku całej firmy - powiedział Meschke. - Zysk operacyjny Grupy wzrósł o prawie 11 proc. i to mimo wyższych kosztów w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wzrost kosztów był częściowo spowodowany inflacją, zintensyfikowanymi działaniami sprzedażowymi związanymi z wprowadzeniem na rynek nowego Porsche Cayenne, cyfryzacją oraz naszym zwiększonym zaangażowaniem w motorsport.
Globalna sytuacja gospodarcza pozostaje napięta. Wysiłki mające na celu zabezpieczenie łańcuchów dostaw i dostępności części, ogólny wzrost kosztów oraz różne napięcia geopolityczne nadal stanowią wyzwania dla Porsche AG. Mimo to firma podtrzymuje swoją prognozę na cały rok 2023 - o ile tylko sytuacja gospodarcza na świecie oraz kondycja łańcuchów dostaw nie ulegną znacznemu pogorszeniu. Na koniec roku Porsche spodziewa się rentowności operacyjnej sprzedaży Grupy w przedziale od 17 do 19 proc. Prognoza ta uwzględnia zakładane przychody ze sprzedaży Grupy w zakresie od 40 do 42 mld euro.
- Pomimo globalnych wyzwań intensywnie inwestujemy w nasz rozwój, innowacje oraz cały ekosystem Porsche dla przyszłych produktów i usług. Nieprzerwanie dążymy do realizacji naszej strategii nowoczesnego sportowego luksusu - podkreślił dyrektor finansowy Lutz Meschke.
Stały wzrost w pierwszych sześciu miesiącach roku kontynuował oddział usług finansowych Porsche Financial Services (PFS): przychody ze sprzedaży wzrosły do 1,65 mld euro (poprzedni rok: 1,62 mld euro). Zysk operacyjny PFS spadł do 147 mln euro (rok wcześniej: 216 mln euro). Spadek wynikał głównie z wyceny zabezpieczeń stopy procentowej oraz niższego stopnia rozwiązywania rezerw na straty kredytowe.
Europa
W pierwszym półroczu 2023 r. Porsche AG kontynuowało pozytywny rozwój działalności biznesowej
- Szczegóły
- Autor: Porsche