Do dzisiaj wyprodukowano już około 500 egzemplarzy nowego modelu. W najbliższych miesiącach fundamentem elektryfikacyjnej ofensywy marki z Rüsselsheim będzie nowa generacja Opla Astry. Pierwsze egzemplarze pięciodrzwiowej Astry dotrą do klientów wiosną. Od samego początku samochód można będzie kupić także jako hybrydę plug‑in. W 2023 r. do oferty dołączy w pełni elektryczna Astra‑e.
„Nowa Astra została zaprojektowana z zaangażowaniem i dbałością o najdrobniejsze szczegóły. To także pierwszy samochód, który prezentowałem po objęciu stanowiska dyrektora generalnego firmy Opel, więc z tym bestsellerem klasy kompaktowej łączy mnie szczególna więź” – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor generalny firmy Opel. „Nowość rynkowa, opracowana od strony stylistycznej i technicznej w głównej siedzibie firmy w Rüsselsheim, będzie także produkowana w tutejszych zakładach, dostarczając nam dodatkowej dynamiki. Nie mogę się już doczekać wiosny, by zobaczyć nową Astrę w salonach sprzedaży oraz u naszych klientów”.
„Opel jest właśnie stąd, z Hesji. Od wielu pokoleń nie tylko jeździ się tu Oplem, ale marka jest tutaj również produkowana i projektowana. Centrala firmy w Rüsselsheim jest pracodawcą liczącym się w całym regionie. Fakt, że linię montażową nowej Astry ulokowano właśnie w tym mieście jest więc szczególnie satysfakcjonujący. W ten sposób Opel podkreśla swoje zaangażowanie w ten zakład. Sama Hesja jako kraj związkowy również stara się o to, by producent samochodów miał tu dobre warunki do produkcji oraz prowadzenia prac badawczo-rozwojowych. W branży motoryzacyjnej zachodzą obecnie strukturalne przemiany. Rząd landu będzie nadal wspierał firmę Opel w skutecznym stawianiu czoła tym wyzwaniom. Uruchomienie produkcji nowego modelu oraz plany przejścia na elektryczną mobilność w 2028 r. wyraźnie potwierdzają, że jest to firma myśląca przyszłościowo” - powiedzieli premier Hesji Volker Bouffier i minister gospodarki Tarek Al-Wazir.
„O powierzeniu produkcji tego fascynującego modelu fabryce w Rüsselsheim zadecydowała jej rosnąca konkurencyjność” – powiedział Ralph Wangemann, dyrektor zarządzający ds. personalnych. „Ta inwestycja umożliwi pracę na dwie zmiany, a kwalifikacje, zaangażowanie i zapał pracowników będą odgrywały ważną rolę w przyszłym sukcesie naszej nowej Astry”.
„Zespół doskonale poradził sobie mimo licznych restrykcji związanych z pandemią. Jesteśmy bardzo dumni, że to u nas powstaje Astra – nowoczesny i bardzo popularny wśród klientów samochód klasy kompaktowej, wyróżniający się najwyższą jakością” - powiedział dyrektor zakładu, Michael Lewald.