Sergio Marchionne, prezes Fiata, przedstawił rządowi włoskiemu plany zmian w produkcji. Najważniejsza dotyczy fabryki, z której będzie wyjeżdżał od 2012 roku najnowszy model Pandy.
Istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że ten model będzie produkowany w fabryce w Pomigliano pod Neapolem, a nie, jak oczekiwano, w Tychach w Polsce. W zamian za to polska fabryka, najwydajniejszy zakład w całej sieci Fiata, miałaby otrzymać do produkcji nowy model auta klasy B - Lancii Ypsylon. A być może dodany zostanie jeszcze jeden model.
(...) Marchionne zastrzegł jednak, że przeniesienie produkcji będzie uzasadnione, jeśli pracownicy w Pomigliano zgodzą się na drastyczne cięcie kosztów, zwolnienia i zwiększenie wydajności. Dzisiaj ten zakład wykorzystuje jedynie 30 procent swoich mocy, podczas gdy fabryka w Tychach pracuje pełną parą przez 24 godziny na dobę, sześć dni w tygodniu.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Istnieje wielkie prawdopodobieństwo, że ten model będzie produkowany w fabryce w Pomigliano pod Neapolem, a nie, jak oczekiwano, w Tychach w Polsce. W zamian za to polska fabryka, najwydajniejszy zakład w całej sieci Fiata, miałaby otrzymać do produkcji nowy model auta klasy B - Lancii Ypsylon. A być może dodany zostanie jeszcze jeden model.
(...) Marchionne zastrzegł jednak, że przeniesienie produkcji będzie uzasadnione, jeśli pracownicy w Pomigliano zgodzą się na drastyczne cięcie kosztów, zwolnienia i zwiększenie wydajności. Dzisiaj ten zakład wykorzystuje jedynie 30 procent swoich mocy, podczas gdy fabryka w Tychach pracuje pełną parą przez 24 godziny na dobę, sześć dni w tygodniu.
Więcej w "Rzeczpospolitej".