- Marzec jest zazwyczaj największym miesiącem w roku dla rynku nowych samochodów, więc te wyniki są głęboko rozczarowujące i odsłaniają stojące przed nami wyzwania. Chociaż popyt pozostaje silny, spadek ten ilustruje jak dotkliwy jest globalny niedobór półprzewodników, ponieważ producenci starają się dostarczać klientom, oczekującym z niecierpliwością, najnowsze pojazdy o najniższej emisji - ocenia Mike Hawes, dyrektor naczelny dtowarzyszenia SMMT.
Największy udział w rynku (42,6 proc.) miały auta z silnikami spalinowymi (102,3 tys. sztuk, -15,7 proc.). Spadek o ponad połowę (-55,2 proc.) zanotowały samochody z silnikami diesla (13,7 tys. sztuk, udział 5,6 proc.). Wzrósł popyt na auta elektryczne BEV (39,3 ty. sztuk, +78,7 proc.) oraz hybrydy HEV (27,7 tys. sztuk, +28,4 proc.). Dwa modele eletryczne zajęły pierwsze i drugie miejsce na liście najczęściej rejestrowanych aut w minionym miesiącu.
Najczęściej rejestrowane modele w marcu 2022 r.:
- Tesla Model Y - 6,4 tys.
- Tesla Model 3 - 6,4 tys.
- Vauxhall Corsa - 5,5 tys.
- Nissan Qashqai - 5,4 tys.
- Hyundai Tuscon - 4,9 tys.