Klaus Franz, szef związków zawodowych w Oplu określił jako "równoznaczną z szantażem" zapowiedź VW, że zrezygnuje z zakupu części od Magny, jeśli ta przejmie konkurencyjnego Opla.
"Kto mówi, że ratunek Opla przez Magna stwarza niekorzystne warunki konkurencyjności, ma nadzieję na upadek Ope,l aby zyskać samemu i zredukować w własne nadmierne moce, kosztem Opla", powiedział Franz.
Analitycy sceptycznie oceniają zapowiedź prezesa VW Martina Winterkorna rezygnacji z dostaw Magny. Zwracają uwagę, że głównym dostawcą VW, największego w Europie producenta samochodów, jest Faurecia, należąca w większości do PSA Peugeot Citroen.
"Kto mówi, że ratunek Opla przez Magna stwarza niekorzystne warunki konkurencyjności, ma nadzieję na upadek Ope,l aby zyskać samemu i zredukować w własne nadmierne moce, kosztem Opla", powiedział Franz.
Analitycy sceptycznie oceniają zapowiedź prezesa VW Martina Winterkorna rezygnacji z dostaw Magny. Zwracają uwagę, że głównym dostawcą VW, największego w Europie producenta samochodów, jest Faurecia, należąca w większości do PSA Peugeot Citroen.