Znamy już "laureatów" ostatniej edycji konkursy "The Engine of the Year". Wyróżnienia przyznano w 11 jednostkom napędowym. Oto wyrożnione silniki:
Międzynarodowym Silnikiem Roku 2010 jury uznało zwycięzcę w kategorii do 1,4 l - Volkswagen 1,4 TSI Twincharger.
- Najlepszy nowy silnik roku - Fiat 1,4 l MultiAir Turbo (montowany m.in. w Alfa Romeo MiTo),
- Ekologiczny silnik roku - Toyota 1,8 l Hybrid (m.in. Toyota Prius),
- Silnik o najlepszych osiągach - Mercedes-AMG 6,2 (m.in. Mercedesy S-, SL-, CL- i E- Klasy),
- poniżej 1 l - Toyota 1 l (m.in. Toyota Aygo, Yaris, Citroën C1, Peugeot 107),
- 1,0 - 1,4 l - Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (m.in. VW Golf, Scirocco, Jetta, Seat Ibiza Cupra),
- 1,4 - 1,8 l - wspólna jednostka BMW i PSA - 1,6 l turbo (m.in. MINI Cooper S, Peugeot 207, 308),
- 1,8 - 2,0 l - BMW 2,0 l Twin-Turbo Diesel (BMW 123d, X1 23d),
- 2,0 - 2,5 l - pięciocylidrowy silnik Audi 2,5 l turbo (Audi TT RS),
- 2,5 - 3,0 l - BMW 3,0 l DI Twin-Turbo (BMW 135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4),
- 3,0 - 4,0 l - BMW 4,0 l V8 (BMW M3),
- powyżej 4,0 l - Mercedes-AMG 6,2 l (m.in. Mercedes C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG).
Międzynarodowym Silnikiem Roku 2010 jury uznało zwycięzcę w kategorii do 1,4 l - Volkswagen 1,4 TSI Twincharger.