Średnia cena sprzedaży wyrobów gotowych Grupy Alumetal w III kwartale 2021 roku była o 44,2% wyższa w porównaniu do III kwartału 2020 roku, co w połączeniu z istotnym zwiększeniem ilości sprzedaży spowodowało wzrost przychodów ze sprzedaży do poziomu 538,4 mln zł, czyli o 116% więcej w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Za 9 miesięcy 2021 roku wartość sprzedaży wyniosła 1,592 mld zł, co oznacza wzrost o 117,7% w stosunku do wartości sprzedaży uzyskanej za 9 miesięcy 2020 roku.
Zysk EBITDA w III kwartale 2021 roku ukształtował się na poziomie 45,8 mln zł co oznacza, że był o 80,1% wyższy w stosunku do III kwartału 2020 roku, kiedy to wyniósł 25,4 mln zł. Za 9 miesięcy 2021 roku zysk EBITDA wyniósł 164,3 mln zł, czyli wzrósł o 164,6 % w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku.
Zysk netto w III kwartale 2021 roku wyniósł 29,0 mln zł i był wyższy od zysku netto w III kwartale 2020 roku o 82,6%, natomiast za 9 miesięcy 2021 roku ukształtował się na poziomie 118,1 mln zł i był wyższy o 273,9% niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.
W okresie III kwartału 2021 roku udział sprzedaży do klientów reprezentujących przemysł motoryzacyjny w strukturze przychodów ze sprzedaży spadł o 3,2 punktu procentowego rok do roku. Struktura przychodów ze sprzedaży w okresie pierwszych 9 miesięcy 2021 roku również charakteryzuje się spadkiem udziału dostaw do przemysłu motoryzacyjnego. Różnica w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej wyniosła 1,9 punktu procentowego.
Grupa Alumetal jest największym na rynku polskim i w Europie Środkowo-Wschodniej oraz czwartym największym w Europie producentem wtórnych aluminiowych stopów odlewniczych oraz stopów wstępnych. Grupa posiada trzy zakłady w Polsce i jeden na Węgrzech. Każdy z nich posiada certyfikat IATF 16949:2016.
Dostawca współpracuje z największymi koncernami motoryzacyjnymi zarówno w kraju, jak i za granicą, m.in: Grupą VW, Nemak, Tenneco.