Polska staje się potentatem w produkcji komponentów do produkcji aut. Spośród 136 projektów, jakimi zajmuje się teraz Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ), aż 23 - to największa grupa - pochodzą właśnie z branży motoryzacyjnej.
Warte są 1,1 mld euro i mogłyby utworzyć 9,4 tys. miejsc pracy.
Jak sugerują autorzy "Raportu branży motoryzacyjnej 2010" przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, firmę doradczą KPMG oraz Baker & Mckenzie, w przyszłości rozwój polskiej motoryzacji będzie zależał głównie od inwestycji w produkcję części i komponentów samochodowych. W połowie czerwca Fiat uruchomił w Bielsku-Białej fabrykę małolitrażowych silników TwinAir. W Dąbrowie Górniczej ruszyła rozbudowa wartej ćwierć miliarda złotych fabryki włoskiego producenta tarcz hamulcowych Brembo. Gdy w przyszłym roku rozpocznie produkcję, dąbrowskie Brembo stanie się największą fabryką koncernu na świecie.
Na nowe fabryki aut raczej nie ma co liczyć.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Warte są 1,1 mld euro i mogłyby utworzyć 9,4 tys. miejsc pracy.
Jak sugerują autorzy "Raportu branży motoryzacyjnej 2010" przygotowanego przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, firmę doradczą KPMG oraz Baker & Mckenzie, w przyszłości rozwój polskiej motoryzacji będzie zależał głównie od inwestycji w produkcję części i komponentów samochodowych. W połowie czerwca Fiat uruchomił w Bielsku-Białej fabrykę małolitrażowych silników TwinAir. W Dąbrowie Górniczej ruszyła rozbudowa wartej ćwierć miliarda złotych fabryki włoskiego producenta tarcz hamulcowych Brembo. Gdy w przyszłym roku rozpocznie produkcję, dąbrowskie Brembo stanie się największą fabryką koncernu na świecie.
Na nowe fabryki aut raczej nie ma co liczyć.
Więcej w "Rzeczpospolitej".