Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
sseJuż niedługo akumulatory będą równie ważne, jak dzisiaj ropa. Polskie firmy chcą powalczyć o dobre miejsce w gronie ich producentów - informuje Rzeczpospolita.

Polskie, niemieckie i szwedzkie firmy walczą o rynek akumulatorów dla elektrycznych autobusów i ciężarówek. Rocznie w Europie rejestrowanych jest 12 tys. miejskich autobusów i 20-25 tys. miejskich ciężarówek tzw. ciężkiej dystrybucji. Gdyby wszystkie były napędzane prądem, potrzebowałyby 37 tys. akumulatorów, każdy o pojemności co najmniej 300 kWh, wartości ponad miliarda euro, przy spodziewanej cenie 100 dol. za kWh, dwa razy niższej od obecnej. W przyszłości do zdobycia będzie cały rynek samochodów ciężarowych, dziesięciokrotnie większy od dystrybucyjnego.
kreska-801759
Walczy o niego m.in. podwarszawski Impact Clean Power Technology. W tym roku spółka wyprodukuje akumulatory o pojemności 50 MWh, dwa razy większej niż rok wcześniej. Za rok produkcja wzrośnie o 20 proc. Impact CPT szacuje, że ma 12-14 proc. europejskiego rynku. - Rozwijamy nasze zdolności produkcyjne do planowanej wysokości 200 MWh w 2020 roku. Budujemy nowe linie produkcyjne w obecnych zakładach w okolicy Piastowa i Pruszkowa. W najbliższych 2-3 latach chcemy produkować baterie dla ponad tysiąca autobusów i pojazdów przemysłowych rocznie. Planujemy także wartą kilkanaście milionów złotych inwestycję w nowy obiekt produkcyjny - opisuje wiceprezes ICPT Bartłomiej Kras. Projekt będzie częściowo finansowany ze środków własnych, a częściowo dzięki wsparciu partnerów finansowych ICPT. Inwestycją interesują się zagraniczne banki komercyjne, które już poznały branżę i widzą jej potencjał rozwojowy.

Więcej na stronie internetowej Rzeczpospolitej.


0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
ANT Solutions Sp. z o.o.
Kempny Komponenty
Gotec Plastics Polska sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.