Nie jesienią, a dopiero z końcem roku zniknie kratka w samochodach osobowych. Według Ministerstwa Finansów od przyszłego roku dotychczasowa ulga zostanie mocno ograniczona.
Zamiast 22-procentowego odliczenia, jak do tej pory, będzie można odliczyć 60 proc. podatku widniejącego na fakturze, ale nie więcej niż 6 tys. zł.
Fiskus ma już zielone światło z Komisji Europejskiej na wprowadzenie zmian do obecnych przepisów. Branża motoryzacyjna boleśnie je odczuje, bo auta z kratką stanowiły w pierwszym półroczu 2010 roku przeszło jedną czwartą całego rynku. Według Instytutu Samar w czerwcu liczba rejestracji takich samochodów przekroczyła 7,5 tys. sztuk i była większa w porównaniu z majem o blisko 25 proc.
Ile budżet zaoszczędzi na likwidacji kratki? W założeniach do projektu zmian w ustawie o VAT Ministerstwo Finansów liczy, że skasowanie ulgi przyniesie w 2011 roku dodatkowe 1,8 mld zł. Tymczasem zrzeszający producentów i importerów aut Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jest wobec tych prognoz bardzo sceptyczny.
Więcej w "Rzeczpospolitej".
Zamiast 22-procentowego odliczenia, jak do tej pory, będzie można odliczyć 60 proc. podatku widniejącego na fakturze, ale nie więcej niż 6 tys. zł.
Fiskus ma już zielone światło z Komisji Europejskiej na wprowadzenie zmian do obecnych przepisów. Branża motoryzacyjna boleśnie je odczuje, bo auta z kratką stanowiły w pierwszym półroczu 2010 roku przeszło jedną czwartą całego rynku. Według Instytutu Samar w czerwcu liczba rejestracji takich samochodów przekroczyła 7,5 tys. sztuk i była większa w porównaniu z majem o blisko 25 proc.
Ile budżet zaoszczędzi na likwidacji kratki? W założeniach do projektu zmian w ustawie o VAT Ministerstwo Finansów liczy, że skasowanie ulgi przyniesie w 2011 roku dodatkowe 1,8 mld zł. Tymczasem zrzeszający producentów i importerów aut Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego jest wobec tych prognoz bardzo sceptyczny.
Więcej w "Rzeczpospolitej".