– To rezultat wcześniejszych uzgodnień dyrekcji ze związkami – mówi Marek Romanowski ze Związku Zawodowego Pracowników Opel Polska. Ale powodem jest także stabilizacja sytuacji firmy i wzrost produkcji. Z fabryki w ubiegłym roku wyjechało 158,7 tys. samochodów. – Plan na obecny rok to 176 tys. sztuk – informuje szef General Motors Manufacturing Poland Andrzej Korpak.
Pojawią się nowe modele. W połowie października rusza produkcja trzydrzwiowej astry, a w roku 2013 astry w wersji cabrio.
Wzrost zamówień daje szansę zwiększenia zatrudnienia także w zakładach produkujących części i akcesoria. Według branżowej firmy analitycznej AutomotiveSuppliers.pl największy pracodawca wśród dostawców – posiadający w Polsce pięć zakładów amerykański koncern TRW – zwiększył liczbę zatrudnionych na etatach w ciągu ubiegłego roku o 80 osób, do prawie 6 tys. Firma zmniejszyła liczbę pracowników tymczasowych.
Więcej w "Rzeczpospolitej".