Takoni
Stokvis Tapes
VIA
Galvanopartners
Od kilku dni świat motoryzacyjny zadaje sobie pytanie czy testowany jest już pierwszy egzemplarz Izery, marki należącej do spółki Electromobility Poland S.A.

Szwedzki portal carup.se opublikował zdjęcia SUV na warszawskich tablicach rejestracyjnych, który został zauważony w mieście Västerås. „Samochód nie przypomina niczego, co jest dostępne obecnie na rynku. Wiele wskazuje na to, że chodzi o nowy polski samochód elektryczny Izera Z100, który powstanie w oparciu o tę samą technologię, co Volvo EX30", sugeruje carup.se.

Według ustaleń AutomotiveSuppliers.pl zauważony samochód nie jest jednak Izerą. Dlatego? Po pierwsze, tablice rejestracyjne widoczne na zdjęciach należą do nowego modelu Geely o kodzie E245, znanego bardziej jako Geely Galaxy E5. Pierwsze oficjalne zdjęcia tego auta chiński koncern opublikował na początku roku. Produkcja Galaxy E5, wyposażonego w silnik o maksymalnej mocy 160 kW, rozpocznie się w tym półroczu w fabryce Geely Auto w Guiyang. SUV będzie zasilany przez akumulator Shendun (marka własna Geely) litowo-żelazowo-fosforanowy, który ma zapewnić zasięg do 2 000 kilometrów!

Nasze ustalenia potwierdza także porównanie elementów karoserii ze zdjęciami udostępnionymi przez Geely. Auto „przyłapane” w Szwecji ma takie same lampy tylne i zderzak co Galaxy E5.
Geely galaxy E5I po trzecie, auto nie jest specjalnie testowane wyłączenie zagranicą. Pod koniec kwietnia rzeczony samochód elektryczny, z tymi samymi numerami rejestracyjnymi, można było spotkać na polskich drogach, o czym informował portal autokult.pl.

Jest więc praktycznie pewne, że zauważone pojazd jest jednym z kilku (?) testowanych prototypów lub egzemplarzy preserii Galaxy E5. Co ciekawe, auto zarejestrowała spółka powstała w Polsce w połowie 2023 roku, a której właścicielami są dwaj obywatele Chin. Jedną z tych osób można powiązać z Geely Auto Innovation Design Centre Italy, które chiński koncern otworzyło na początku zeszłego roku w Mediolanie.

Czy pierwszy SUV marki Izera może być zbliżony wyglądem do Geely Galaxy E5? Oczywiście, że tak. Chińskie auto powstało na bazie architektury Geely Electric Architecture (GEA), a ta wywodzi się z architektury Sustainable Experience Architecture (SEA). Tej samej, na którą Electromobility Poland podpisało pod koniec 2022 roku umowę licencyjną. Tezę o pokrewieństwie sylwetek obu aut mogliby potwierdzić dziennikarze, którzy widzieli Izerę w listopadzie zeszłego roku w siedzibie Pinifarina, odpowiedzialnej za design marki. Niestety wiąże ich klauzula poufności.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
GREG-PLAST
PLAST-MET Automotive Systems Sp. z o.o.
MESH Works Inc.