Mówiąc o e-mobilności, należy wziąć pod uwagę różne środki lokomocji, jak pociągi, autobusy, ciężarówki i samochody osobowe.
Korzystając z szerokiego know-how i asortymentu produktów, Bada może zaoferować rozwiązania dla obecnych i przyszłych wyzwań w tym zakresie.
Transport pasażerski pociągiem i autobusem
Nawet dziś należy wziąć pod uwagę surowe normy przy stosowaniu tworzyw konstrukcyjnych w autobusach i pociągach. Na przykład EN45545-2 opisuje wymagania dotyczące palnych właściwości materia-łów m.in. indeks tlenowy czy gęstość i toksyczność spalin. W tym celu Bada opracowała materiały Badamid UL A703 GF20 FR HF (PA66), Badamid BA70 FR HF HH (PA66 + PA6) i Badamid C70 FR HF HH (PA66 / 6). Wszystkie materiały spełniają poziomy zagrożenia HL 1,2 i 3 i mogą być stosowane w szerokim zakresie zarówno na wewnętrzych jak i na ze-wnętrznych elementach pociągów, np. instalacji elektrycznej czy obudowach.
W przypadku autobusów pasażerskich istnieją podobne stan-dardy. Wraz z postępującą elektryfikacją układów napędowych, standardy będą wciąż modyfikowane i rozwijane. Dzięki szerokiej wiedzy dotyczącej materiałów niepalnych Bada jest gotowa sprostać nadchodzącym wyzwaniom.
Zachęcamy do przeczytania całego artykułu (wersja papierowa AutomotiveSuppliers.pl Review Nr 1 (44), s. 38-39) w elektronicznym wydaniu AutomotiveSuppliers.pl review Nr 1/2019