Fiat Auto Poland S.A., największa ze spółek Grupy Fiata w Polsce, wyprodukowała w ubiegłym roku w zakładzie w Tychach rekordową ilość 605 797 samochodów, tj. o 112 912 szt. więcej (+ 22,9 proc.) w stosunku do 2008 r., w tym samochodów marki Fiat i Abarth - 492 957 szt.:
rok 2003 - 70 115 szt.
rok 2004 - 206 638 szt.
rok 2005 - 214 478 szt.
rok 2006 - 262 178 szt.
rok 2007 - 260 695 szt.
rok 2008 - 247 131 szt.
rok 2009 - 298 020 szt.
Jest to od kilku lat najlepszy produkt Made in Poland, a zakład w Tychach, gdzie Panda jest produkowana zalicza się do najlepszych w światowym przemyśle samochodowym /m.in. w lipcu 2009 roku tyski zakład Fiat Group Automobiles otrzymał od grupy zagranicznych audytorów pod przewodnictwem prof. Hajime Yamashina certyfikat SILVER LEVEL /dotychczas zakład posiadał certyfikat BRONZE LEVEL/ i prawo do prestiżowego tytułu przedsiębiorstw ?Word Class Manufacturing?, tj. posiadających i stosujących najlepsze i najskuteczniejsze metody zarządzania systemem produkcyjnym w skali światowej.
Tyski zakład Fiat Auto Poland jest w tej chwili największym zakładem produkcji samochodów w Europie: dziennie z linii produkcyjnych zjeżdża 2 320 samochodów, tj. co 33 sekundy zjeżdża jeden samochód.
Na podkreślenie zasługuje także fakt, że te rekordowe wyniki zakład w Tychach uzyskał prowadząc równolegle prace związane z uruchomieniem produkcji kolejnych nowych wersji samochodów, m.in. Fiata 500C.
Podsumowując rok 2009 warto także odnotować fakt, że po raz pierwszy organizatorzy największego plebiscytu motoryzacyjnego w Polsce AUTO LIDER 2008 postanowili przyznać nagrodę specjalną Fiat Auto Poland za wieloletni wkład w rozwój polskiej motoryzacji oraz gospodarki.
Jeśli chodzi o wielkość eksportu to 97,3 proc. wyprodukowanych w 2009 roku samochodów marki Fiat i Abarth, tj. 479 890 szt. trafiło na eksport, m.in.: do:
Fiaty z Tychów jeżdżą także po drogach tak odległych krajów jak Brazylia, czy RPA.
Rok 2009 to dynamiczny wzrost eksportu Fiatów: Panda i 500 na rynki: niemiecki (+ 121,9 proc.), angielski (+ 52,4 proc.) i francuski (+ 7,0 proc.) w stosunku do roku 2008.
- Fiat Panda - 298 020 szt.
- Fiat 500 - 176 259 szt.
- Fiat 600 - 10 794 szt.
- Abarth 500 - 7 884 szt.
rok 2003 - 70 115 szt.
rok 2004 - 206 638 szt.
rok 2005 - 214 478 szt.
rok 2006 - 262 178 szt.
rok 2007 - 260 695 szt.
rok 2008 - 247 131 szt.
rok 2009 - 298 020 szt.
Jest to od kilku lat najlepszy produkt Made in Poland, a zakład w Tychach, gdzie Panda jest produkowana zalicza się do najlepszych w światowym przemyśle samochodowym /m.in. w lipcu 2009 roku tyski zakład Fiat Group Automobiles otrzymał od grupy zagranicznych audytorów pod przewodnictwem prof. Hajime Yamashina certyfikat SILVER LEVEL /dotychczas zakład posiadał certyfikat BRONZE LEVEL/ i prawo do prestiżowego tytułu przedsiębiorstw ?Word Class Manufacturing?, tj. posiadających i stosujących najlepsze i najskuteczniejsze metody zarządzania systemem produkcyjnym w skali światowej.
Tyski zakład Fiat Auto Poland jest w tej chwili największym zakładem produkcji samochodów w Europie: dziennie z linii produkcyjnych zjeżdża 2 320 samochodów, tj. co 33 sekundy zjeżdża jeden samochód.
Na podkreślenie zasługuje także fakt, że te rekordowe wyniki zakład w Tychach uzyskał prowadząc równolegle prace związane z uruchomieniem produkcji kolejnych nowych wersji samochodów, m.in. Fiata 500C.
Podsumowując rok 2009 warto także odnotować fakt, że po raz pierwszy organizatorzy największego plebiscytu motoryzacyjnego w Polsce AUTO LIDER 2008 postanowili przyznać nagrodę specjalną Fiat Auto Poland za wieloletni wkład w rozwój polskiej motoryzacji oraz gospodarki.
Jeśli chodzi o wielkość eksportu to 97,3 proc. wyprodukowanych w 2009 roku samochodów marki Fiat i Abarth, tj. 479 890 szt. trafiło na eksport, m.in.: do:
- Włoch - 238 121 szt.
- Niemiec - 76 701 szt.
- Francji - 43 028 szt.
- Anglii - 39 307 szt.
- Holandii - 12 781 szt.
- Austrii - 7 595 szt.
- Belgii - 5 989 szt.
- Szwajcarii - 5 900 szt.
- Grecji - 5 730 szt.
- Japonii - 3 911 szt.
Fiaty z Tychów jeżdżą także po drogach tak odległych krajów jak Brazylia, czy RPA.
Rok 2009 to dynamiczny wzrost eksportu Fiatów: Panda i 500 na rynki: niemiecki (+ 121,9 proc.), angielski (+ 52,4 proc.) i francuski (+ 7,0 proc.) w stosunku do roku 2008.