Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
Wielkie koncerny samochodowe wygrały w sądzie spór o milionowe opłaty za brak pełnej sieci recyklingu. Orzekł tak WSA w Warszawie.

Główny inspektor ochrony środowiska musi też zwrócić prawie 230 tys. zł kosztów sądowych.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił decyzje, na podstawie których Fiat zapłacił 16 mln zł, Renault 11 mln zł, a Hyundai - 2 mln zł. Przepis, na mocy którego GIOŚ nałożył opłaty za braki w sieci recyklingu, był niekonstytucyjny - orzekł sąd.

Ustawa z 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji ustanowiła reguły, które stały się pułapką dla firm motoryzacyjnych. Producentów i importerów ponad tysiąca pojazdów rocznie zobowiązano do utworzenia pełnej sieci punktów zbierania pojazdów lub stacji demontażu. Miała ona umożliwić oddanie pojazdu w odległości nie większej niż 50 km od miejsca zamieszkania lub siedziby właściciela. Firmy, które się z tego nie wywiązały, zostały obciążone horrendalnymi opłatami za niepokrycie siecią recyklingu całego kraju, chociaż miejsc, w których mieszkańcy mieli ponad 50 km do punktu zbierania, było niewiele.

Więcej w "Rzeczpospolitej".
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Galwanizer Sp. z o.o.
Pol-Technology Sp. z o.o.
CVGS Sp. z o.o. Sp. k.
Impel Group
1Logistics Żuralski Sp. z o.o.
Alucrom Sp. z o.o.