W poniedziałek 19 lipca 2010 r. z linii produkcyjnych w fabryce General Motors Manufacturing Poland (GMMP) zjechał ostatni egzemplarz modelu Zafira II.
- Produkcja tego auta zostaje przeniesiona do zakładu w Bochum, głównej fabryki produkującej Zafirę - powiedział Przemysław Byszewski z General Motors Poland. - Zwolnione moce zostaną wykorzystane do zwiększenia produkcji Astry IV – dodaje przedstawiciel koncernu.
W Gliwicach seryjną produkcję Zafiry rozpoczęto 12 września 2005 r. Ten kompaktowy van rodzinny szybko stał się głównym modelem, jaki był wytwarzany w polskiej fabryce Opla. Najwięcej egzemplarzy wyprodukowano w 2007 r. - 122 371 tys.
Kryzys jaki uderzył w sektor motoryzacyjny spowodował, że w ciągu dwóch lat produkcja Zafiry w GMMP spadła do 64 tys w 2009 roku. W tym roku, do zakończenia produkcji, z linii montażowych zjechało 17 500 aut.
W sumie w okresie niespełna pięciu lat wyprodukowano niespełna 460 tys. egzemplarzy Zafiry.
- Produkcja tego auta zostaje przeniesiona do zakładu w Bochum, głównej fabryki produkującej Zafirę - powiedział Przemysław Byszewski z General Motors Poland. - Zwolnione moce zostaną wykorzystane do zwiększenia produkcji Astry IV – dodaje przedstawiciel koncernu.
W Gliwicach seryjną produkcję Zafiry rozpoczęto 12 września 2005 r. Ten kompaktowy van rodzinny szybko stał się głównym modelem, jaki był wytwarzany w polskiej fabryce Opla. Najwięcej egzemplarzy wyprodukowano w 2007 r. - 122 371 tys.
Kryzys jaki uderzył w sektor motoryzacyjny spowodował, że w ciągu dwóch lat produkcja Zafiry w GMMP spadła do 64 tys w 2009 roku. W tym roku, do zakończenia produkcji, z linii montażowych zjechało 17 500 aut.
W sumie w okresie niespełna pięciu lat wyprodukowano niespełna 460 tys. egzemplarzy Zafiry.