Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
24 lutego br. odbyło się podpisanie umowy na dostawę 32 nowych autobusów elektrycznych marki Solaris. Wraz z pojazdami producent zapewni również infrastrukturę do ich ładowania.

Zamówione dwunasto- i osiemnastometrowe Urbino electric trafią do przewoźników w Gliwicach, Katowicach, Sosnowcu, Świerklańcu w 2023 roku.

Solaris Urbino electric to autobusy, które realnie przyczyniają się do poprawy jakości życia w miastach. Pojazdy są niezwykle ciche oraz całkowicie bezemisyjne w miejscu użytkowania. Podążając za światowymi trendami, Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia zdecydowała się na wybór autobusów elektrycznych Solarisa wraz z infrastrukturą ładowania w postaci szesnastu ładowarek typu plug-in, które będą zainstalowane w 4 zajezdniach oraz jedenastu ładowarek pantografowych, które zostaną wybudowane w 9 lokalizacjach, w 6 miastach na terenie Śląska i Zagłębia. Na mocy podpisanej umowy do regionu GZM w 2023 roku trafi dwadzieścia siedem sztuk Urbino 12 electric i pięć przegubowych Urbino 18 electric. Oprócz dostarczenia urządzeń ładujących, producent zobowiązał się również do zrealizowania całego pakietu rozwiązań z zakresu elektromobilności „pod klucz”, obejmującego zaprojektowanie, uzyskanie pozwolenia, sprawowanie nadzoru inwestorskiego oraz wybudowanie niezbędnej dla ładowarek infrastruktury.

„Niezmiernie się cieszymy ze współpracy z GZM i przewoźnikami z terenu aglomeracji. Podpisany kontrakt jest dla nas dowodem zaufania i jednocześnie świadectwem najwyższej jakości naszych produktów. Górnośląsko-Zagłębiowska Metropolia to wyjątkowy region, który dzięki swoim decyzjom aktywnie przyczynia się do rozwoju mobilności przyjaznej dla środowiska. Jesteśmy dumni, że wspólnie możemy realizować ideę zrównoważonego rozwoju” – podkreślił Petros Spinaris, Członek Zarządu Solaris Bus & Coach odpowiedzialny za Sprzedaż, Marketing i Customer Service.

Pojazdy, które trafią na obszar Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, będą zasilane bateriami Solaris High Energy o łącznej pojemności 250 kWh w przypadku Urbino 12 electric i Solaris High Energy o pojemności 400 kWh w Urbino 18 electric. Ich ładowanie będzie się odbywało zarówno poprzez pantografy, jak i złącza typu plug-in. Za napęd obu autobusów odpowiadać będą silniki trakcyjne zintegrowane z osią napędową.
0
Udostępniono
MotoSolutions

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Galwanizer Sp. z o.o.
TUV NORD Polska Sp. z o.o.
QualityHUB24
Shapers’ Polska Sp. z o.o.
Mondi Simet Sp. z o.o.
Wirthwein Polska Sp. z o.o.