Po trzech kwartałach 2018 r. przychody Grupy Boryszew wyniosły 4,7 mld PLN, natomiast zysk netto ukształtował się na poziomie ponad 150 mln PLN.
Skonsolidowana EBITDA Grupy Boryszew wyniosła 311 mln PLN - największy udział miał tutaj Segment Metale - 226 mln PLN, który wygenerował jednocześnie największe przychody (2,9 mld PLN).
Najlepsze wyniki po dziewięciu miesiącach Grupa wypracowała w Segmencie Metale, gdzie przychody r/r wzrosły o 1,4% do 2,9 mld PLN. Poprawie uległ także wynik EBITDA, który wyniósł 226 mln PLN (wzrost o 4,6%) przy zwiększającej się marży EBITDA do 7,9%.
- Nasze wyniki po trzech kwartałach są stabilne, mimo ogólnie mniej optymistycznych nastrojów niż w analogicznym okresie w 2017 r. Narastająco utrzymujemy poziom przychodów minimalnie wyższy od ubiegłorocznego, jednak spadek obrotów w trzecim kwartale w Segmencie Motoryzacja negatywnie wpłynął na wynik EBITDA w tym okresie. Na koniec września b.r. najlepsze wyniki oraz perspektywy pokazał Segment Metale - powiedział Piotr Lisiecki, Prezes Zarządu Grupy Boryszew.
Po trzech kwartałach 2018 r. Grupa wygenerowała dodatnie przepływy z działalności operacyjnej, które zostały przeznaczone na realizacje inwestycji i obsługę zadłużenia zewnętrznego. Główny wpływ na niższy poziom przepływów z działalności operacyjnej miało nominalne zwiększenie zaangażowania w kapitał pracujący, co było pochodną zwiększonej sprzedaży, kursów metali oraz budową zapasów w związku z wydarzeniami na rynku aluminium oraz budową form wtryskowych, wynikającą z realizacji nowych nominacji w Segmencie Motoryzacja.
Grupie Boryszew nie sprzyjała sytuacja na rynku motoryzacyjnym w trzecim kwartale b.r. We wrześniu rejestracje nowych samochodów z Grupy VW istotnie spadły (- 23,5% r/r), choć trend w pierwszych sześciu miesiącach był umiarkowanie wzrostowy. Spadek przychodów w Segmencie Motoryzacja wynikał głównie z jednorazowego zdarzenia rynkowego – od 1 września 2018 r. obowiązuje nowa procedura testowa do celów homologacji wielkości zużycia paliwa i emisji spalin (WLTP), której wpływ na przychody Grupy w trzecim kwartale b.r. szacowany jest na poziomie 57 mln PLN.
- Komisja Europejska zastąpiła dotychczas używany cykl testowania spalania i emisji szkodliwych substancji NEDC przez nową procedurę WLTP, czego skutkiem jest istotny spadek rejestracji nowych aut. W średnim i długim okresie spodziewamy się jednak pozytywnych zmian w tym obszarze, np. nasz główny odbiorca, Grupa VW, ogłosiła znaczące inwestycje w segmencie aut elektrycznych. Centra elektromobilności powstaną m.in. w fabrykach Zwickau, Emden i Hanowerze, które są naturalnymi odbiorcami naszych zakładów produkcyjnych - powiedział Cezary Pyszkowski, wiceprezes Boryszew S.A. odpowiedzialny za Segment Motoryzacja.
W ciągu dziewięciu miesięcy b.r. spółki Boryszew Automotive Plastics oraz Maflow pozyskały nowe kontrakty o wartości ponad 270 mln EUR, które będą realizowane do 2028 r.
- Wpływ nowych nominacji na przychody będzie widoczny już w 2019 r. Obecnie nowe projekty są w fazie tzw. „project developmentu”, następnym krokiem będzie ich wdrożenie do produkcji seryjnej. Zasoby spółek z sektora motoryzacyjnego są mocno zaangażowane w ten wymagający proces - dodaje Cezary Pyszkowski.
Grupie Boryszew sprzyja sytuacja na rynku wyrobów aluminiowych, które znajdują coraz szersze zastosowanie w wielu segmentach gospodarki. Rewolucja w branży motoryzacyjnej pociąga za sobą coraz szersze zastosowanie lekkich materiałów, w tym właśnie aluminium, co stanowi szanse dalszego rozwoju dla Segmentu Metale.
Skonsolidowana EBITDA Grupy Boryszew wyniosła 311 mln PLN - największy udział miał tutaj Segment Metale - 226 mln PLN, który wygenerował jednocześnie największe przychody (2,9 mld PLN).
Najlepsze wyniki po dziewięciu miesiącach Grupa wypracowała w Segmencie Metale, gdzie przychody r/r wzrosły o 1,4% do 2,9 mld PLN. Poprawie uległ także wynik EBITDA, który wyniósł 226 mln PLN (wzrost o 4,6%) przy zwiększającej się marży EBITDA do 7,9%.
- Nasze wyniki po trzech kwartałach są stabilne, mimo ogólnie mniej optymistycznych nastrojów niż w analogicznym okresie w 2017 r. Narastająco utrzymujemy poziom przychodów minimalnie wyższy od ubiegłorocznego, jednak spadek obrotów w trzecim kwartale w Segmencie Motoryzacja negatywnie wpłynął na wynik EBITDA w tym okresie. Na koniec września b.r. najlepsze wyniki oraz perspektywy pokazał Segment Metale - powiedział Piotr Lisiecki, Prezes Zarządu Grupy Boryszew.
Po trzech kwartałach 2018 r. Grupa wygenerowała dodatnie przepływy z działalności operacyjnej, które zostały przeznaczone na realizacje inwestycji i obsługę zadłużenia zewnętrznego. Główny wpływ na niższy poziom przepływów z działalności operacyjnej miało nominalne zwiększenie zaangażowania w kapitał pracujący, co było pochodną zwiększonej sprzedaży, kursów metali oraz budową zapasów w związku z wydarzeniami na rynku aluminium oraz budową form wtryskowych, wynikającą z realizacji nowych nominacji w Segmencie Motoryzacja.
Grupie Boryszew nie sprzyjała sytuacja na rynku motoryzacyjnym w trzecim kwartale b.r. We wrześniu rejestracje nowych samochodów z Grupy VW istotnie spadły (- 23,5% r/r), choć trend w pierwszych sześciu miesiącach był umiarkowanie wzrostowy. Spadek przychodów w Segmencie Motoryzacja wynikał głównie z jednorazowego zdarzenia rynkowego – od 1 września 2018 r. obowiązuje nowa procedura testowa do celów homologacji wielkości zużycia paliwa i emisji spalin (WLTP), której wpływ na przychody Grupy w trzecim kwartale b.r. szacowany jest na poziomie 57 mln PLN.
- Komisja Europejska zastąpiła dotychczas używany cykl testowania spalania i emisji szkodliwych substancji NEDC przez nową procedurę WLTP, czego skutkiem jest istotny spadek rejestracji nowych aut. W średnim i długim okresie spodziewamy się jednak pozytywnych zmian w tym obszarze, np. nasz główny odbiorca, Grupa VW, ogłosiła znaczące inwestycje w segmencie aut elektrycznych. Centra elektromobilności powstaną m.in. w fabrykach Zwickau, Emden i Hanowerze, które są naturalnymi odbiorcami naszych zakładów produkcyjnych - powiedział Cezary Pyszkowski, wiceprezes Boryszew S.A. odpowiedzialny za Segment Motoryzacja.
W ciągu dziewięciu miesięcy b.r. spółki Boryszew Automotive Plastics oraz Maflow pozyskały nowe kontrakty o wartości ponad 270 mln EUR, które będą realizowane do 2028 r.
- Wpływ nowych nominacji na przychody będzie widoczny już w 2019 r. Obecnie nowe projekty są w fazie tzw. „project developmentu”, następnym krokiem będzie ich wdrożenie do produkcji seryjnej. Zasoby spółek z sektora motoryzacyjnego są mocno zaangażowane w ten wymagający proces - dodaje Cezary Pyszkowski.
Grupie Boryszew sprzyja sytuacja na rynku wyrobów aluminiowych, które znajdują coraz szersze zastosowanie w wielu segmentach gospodarki. Rewolucja w branży motoryzacyjnej pociąga za sobą coraz szersze zastosowanie lekkich materiałów, w tym właśnie aluminium, co stanowi szanse dalszego rozwoju dla Segmentu Metale.