Autobusy hybrydowe Volvo 7900 Hybrid są częścią podsumowanego dzisiaj przez MZK Jelenia Góra projektu związanego z zakupem nowoczesnych i ekologicznych autobusów dla tego miasta.
Odbywają regularne kursy i dobrze służą mieszkańcom.
MZK Jelenia Góra podsumowało realizację projektu obejmującego zakup nowoczesnych i ekologicznych autobusów, stacjonarnych automatów do sprzedaży biletów, tablic do systemu informacji pasażerskiej oraz doposażenie autobusów w system monitoringu łącznie z instalacją monitoringu miejsc postojowych na terenie zajezdni MZK w Jeleniej Górze.
W ramach tego projektu Volvo Polska dostarczyło do Jeleniej Góry trzy autobusy hybrydowe Volvo 7900 Hybrid. Pojazdy te kursują regularnie na liniach MZK od sierpnia ubiegłego roku.
- Inwestycja ma duży wymiar społeczny i w sposób fundamentalny kontynuuje rozpoczętą w latach ubiegłych zmianę jakości komunikacji publicznej. Poprawia jakość i wydajność infrastruktury transportowej i zapewnia mieszkańcom Aglomeracji Jeleniogórskiej dostępność alternatywnych rozwiązań dla transportu samochodowego, a także pozwala na obniżenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne, niższą emisję zanieczyszczeń powietrza, zmniejszenie hałasu i zwiększenie bezpieczeństwa na drodze. Zakupione autobusy są nowoczesne i spełniają najwyższą europejską normę określającą emisję spalin (euro 6). Wszystkie autobusy zostały wyposażone w całopojazdową klimatyzację. Nowoczesne dodatki, które ucieszyły młodsze pokolenie pasażerów to stanowiska USB do ładowania telefonów. Starsi pasażerowie docenili wygodę wsiadania do pojazdu, gdyż autobusy wyposażone są w system obniżania osi pojazdu, niwelujący różnicę poziomów pomiędzy krawężnikiem, a podłogą. Jest także specjalna platforma, ułatwiająca wprowadzanie wózka inwalidzkiego lub wózka z dzieckiem - powiedziała Agata Buśko – Prezes MZK Jelenia Góra.
Autobusy Volvo 7900 Hybrid, zostały zaprojektowane przez polskich inżynierów i wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo, która jest dziś europejskim centrum kompetencyjnym autobusów. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Odzyskują energię potrzebną do wykorzystania napędu elektrycznego podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego i mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, zwłaszcza podczas ruszania z przystanków czy świateł. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego. Autobusy dla Jeleniej Góry mogą pomieścić co najmniej 85 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Zgodnie z wymogami miasta są wyposażone w monitoring, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
– Od blisko 10 lat wspieramy rozwój elektromobilności. Volvo, jako jedyny producent autobusów miejskich, zrezygnowało z produkcji pojazdów o napędzie wyłącznie spalinowym, stawiając na autobusy zelektryfikowane: hybrydowe, elektryczno-hybrydowe (plug-in) oraz całkowicie elektryczne. Jelenia Góra to jedno z tych polskich miast, które już postawiły na elektromobilność, a dzięki temu nasze nowoczesne i ekologiczne autobusy od pięciu miesięciy służą mieszkańcom miasta i bardzo dobrze sprawdzają się w ruchu miejskim. Dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas postoju i przy niedużych prędkościach zużywają mniej paliwa, emitują mniej zanieczyszczeń, są ciche, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazne dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla – powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Coraz więcej zelektryfikowanych pojazdów trafia z Wrocławia do polskich miast – w 2018 roku Volvo wygrało przetargi bądź dostarczyło już autobusy hybrydowe, elektryczne lub elektryczno-hybrydowe do Inowrocławia (8 elektrycznych i 8 elektryczno-hybrydowych), Grudziądza (7 elektryczno-hybrydowych), Białegostoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych), Krosna (11 hybrydowych), Jeleniej Góry (3 hybrydowe), Krakowa (12 hybrydowych – przegubowych) i Kędzierzyna-Koźla (1 hybrydowy), Leszna (8 hybryd).
Ponadto, w 2018 roku zostały zrealizowane dostawy lub wygrane przetargi na autobusy elektryczne Volvo na przykład dla Szwecji, Holandii, Norwegii Danii, Belgii, Luksemburga, Niemiec. Do tej pory Volvo sprzedało ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów na całym świecie.
Odbywają regularne kursy i dobrze służą mieszkańcom.
MZK Jelenia Góra podsumowało realizację projektu obejmującego zakup nowoczesnych i ekologicznych autobusów, stacjonarnych automatów do sprzedaży biletów, tablic do systemu informacji pasażerskiej oraz doposażenie autobusów w system monitoringu łącznie z instalacją monitoringu miejsc postojowych na terenie zajezdni MZK w Jeleniej Górze.
W ramach tego projektu Volvo Polska dostarczyło do Jeleniej Góry trzy autobusy hybrydowe Volvo 7900 Hybrid. Pojazdy te kursują regularnie na liniach MZK od sierpnia ubiegłego roku.
- Inwestycja ma duży wymiar społeczny i w sposób fundamentalny kontynuuje rozpoczętą w latach ubiegłych zmianę jakości komunikacji publicznej. Poprawia jakość i wydajność infrastruktury transportowej i zapewnia mieszkańcom Aglomeracji Jeleniogórskiej dostępność alternatywnych rozwiązań dla transportu samochodowego, a także pozwala na obniżenie negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne, niższą emisję zanieczyszczeń powietrza, zmniejszenie hałasu i zwiększenie bezpieczeństwa na drodze. Zakupione autobusy są nowoczesne i spełniają najwyższą europejską normę określającą emisję spalin (euro 6). Wszystkie autobusy zostały wyposażone w całopojazdową klimatyzację. Nowoczesne dodatki, które ucieszyły młodsze pokolenie pasażerów to stanowiska USB do ładowania telefonów. Starsi pasażerowie docenili wygodę wsiadania do pojazdu, gdyż autobusy wyposażone są w system obniżania osi pojazdu, niwelujący różnicę poziomów pomiędzy krawężnikiem, a podłogą. Jest także specjalna platforma, ułatwiająca wprowadzanie wózka inwalidzkiego lub wózka z dzieckiem - powiedziała Agata Buśko – Prezes MZK Jelenia Góra.
Autobusy Volvo 7900 Hybrid, zostały zaprojektowane przez polskich inżynierów i wyprodukowane we wrocławskiej fabryce Volvo, która jest dziś europejskim centrum kompetencyjnym autobusów. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Odzyskują energię potrzebną do wykorzystania napędu elektrycznego podczas hamowania oraz z nadwyżki mocy silnika spalinowego i mają możliwość jazdy wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, zwłaszcza podczas ruszania z przystanków czy świateł. Po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Baterie ładują się podczas hamowania, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze i wyposażenie może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego. Autobusy dla Jeleniej Góry mogą pomieścić co najmniej 85 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących. Zgodnie z wymogami miasta są wyposażone w monitoring, system liczenia pasażerów, system informacji pasażerskiej z nagłośnieniem oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.
– Od blisko 10 lat wspieramy rozwój elektromobilności. Volvo, jako jedyny producent autobusów miejskich, zrezygnowało z produkcji pojazdów o napędzie wyłącznie spalinowym, stawiając na autobusy zelektryfikowane: hybrydowe, elektryczno-hybrydowe (plug-in) oraz całkowicie elektryczne. Jelenia Góra to jedno z tych polskich miast, które już postawiły na elektromobilność, a dzięki temu nasze nowoczesne i ekologiczne autobusy od pięciu miesięciy służą mieszkańcom miasta i bardzo dobrze sprawdzają się w ruchu miejskim. Dzięki wykorzystaniu silnika elektrycznego podczas postoju i przy niedużych prędkościach zużywają mniej paliwa, emitują mniej zanieczyszczeń, są ciche, a co za tym idzie – dużo bardziej przyjazne dla środowiska niż tradycyjne autobusy napędzane silnikami diesla – powiedziała Małgorzata Durda, dyrektor Volvo Buses na Polskę i Kraje Bałtyckie.
Coraz więcej zelektryfikowanych pojazdów trafia z Wrocławia do polskich miast – w 2018 roku Volvo wygrało przetargi bądź dostarczyło już autobusy hybrydowe, elektryczne lub elektryczno-hybrydowe do Inowrocławia (8 elektrycznych i 8 elektryczno-hybrydowych), Grudziądza (7 elektryczno-hybrydowych), Białegostoku (4 hybrydowe), Ełku (6 hybrydowych), Krosna (11 hybrydowych), Jeleniej Góry (3 hybrydowe), Krakowa (12 hybrydowych – przegubowych) i Kędzierzyna-Koźla (1 hybrydowy), Leszna (8 hybryd).
Ponadto, w 2018 roku zostały zrealizowane dostawy lub wygrane przetargi na autobusy elektryczne Volvo na przykład dla Szwecji, Holandii, Norwegii Danii, Belgii, Luksemburga, Niemiec. Do tej pory Volvo sprzedało ponad 4000 zelektryfikowanych autobusów na całym świecie.