Volvo Polska zaprezentowało w wtorek we Wrocławiu swój innowacyjny autobus hybrydowy Volvo 7700 Hybrid.
Przez najbliższe dni autobus ten będzie jeździł we flocie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego i woził Wrocławian na linii autobusu E.
Autobus hybrydowy powstał we wrocławskiej fabryce Volvo, która jest obecnie największą i najnowocześniejszą fabryką autobusów Volvo w Europie. W 2009 roku rozpoczął się tu etap przedseryjnej produkcji tych nowoczesnych autobusów. Pierwsze modele opuściły już fabrykę i jeżdżą po ulicach Geteborga, w Szwecji, natomiast jeszcze w tym tygodniu kolejny autobus Volvo 7700 Hybrid zostanie przekazany do Luksemburga.
Technologia hybrydowa Volvo to optymalne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej, które wnosi ogromny wkład w ochronę środowiska. Autobus został wyposażony w silnik diesla Euro V spełniający rygorystyczne wymagania norm EEV. Niższe zużycie paliwa redukuje emisję gazów cieplarnianych o 30%, a emisja cząstek stałych oraz tlenków azotu jest niższa o 40–50% w porównaniu z autobusami zasilanymi silnikami diesla.
Technologia hybrydowa Volvo nazywa się I-SAM i zawiera połączenie rozrusznika, silnika elektrycznego, generatora i elektrycznej jednostki sterującej. I-SAM współpracuje z silnikiem diesla i skrzynią biegów Volvo I-Shift. Wykorzystano też litowo-jonowe baterie, ładowane za pomocą generatora podczas hamowania. Dostarczają one energię do silnika elektrycznego, zapewniając odpowiednią moc.
Ogromny potencjał i ochrona środowiska
Volvo zdecydowało się na rozwój technologii równoległego połączenia silnika elektrycznego z tradycyjnym silnikiem diesla. Technologia ta została zastosowana zarówno w autobusach, samochodach ciężarowych, jak i w maszynach budowlanych Volvo.
Jako równoległa hybryda, autobus może być napędzany zarówno silnikiem elektrycznym, jak i silnikiem diesla niezależnie lub obydwoma silnikami w tym samym czasie. Dzięki takiemu rozwiązaniu autobus mógł zostać wyposażony w mniejszy, 5-litrowy silnik, w porównaniu z 9-litrowym silnikiem w tradycyjnej wersji Volvo 7700. Osiągi autobusu pozostały bez zmian przy znacznym obniżeniu zużycia paliwa.
Ogromną korzyścią z zastosowania przez Volvo technologii hybrydowej jest wyłączanie silnika diesla na przystankach autobusowych i światłach. Pojazd rusza z wykorzystaniem silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. Rozwiązanie to powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin.
Władysław Smyk, Dyrektor ds. Sprzedaży Volvo Polska Autobusy, powiedział: „Biorąc pod uwagę rosnące wymagania dotyczące obniżenia emisji CO2, a także redukcji szkodliwych czynników oddziałujących bezpośrednio na pasażerów, takich jak np. hałas, Volvo podjęło decyzję o przeznaczeniu istotnych nakładów badawczo-rozwojowych na nowoczesne technologie. Równoległa hybryda Volvo to przełomowe rozwiązanie, skutkujące obniżeniem negatywnego wpływu autobusu na środowisko w mieście. Jest to jednocześnie odpowiedź na wartości Grupy Volvo, wśród których główne miejsce zajmuje troska o środowisko naturalne. Wierzymy, że spełni oczekiwania i potrzeby nowoczesnych aglomeracji, do jakich zaliczamy Wrocław”.
Komponenty Volvo
Znaczącym powodem obniżenia zużycia paliwa w autobusach hybrydowych Volvo aż o 30% i optymalizacji wykorzystania energii jest zastosowanie komponentów stworzonych przez Volvo, takich jak: silnik spalinowy, silnik elektryczny, skrzynia biegów, elektronika i oprogramowanie. Rozwiązanie to pozwoliło na zintegrowanie obu silników, a dodatkowo stanowi gwarancję najwyższej jakości i niezawodności.
Komfort pasażerów
Volvo nie zmniejszyło przestrzeni pasażerskiej, aby uzyskać dodatkowe miejsce na komponenty napędu hybrydowego. Autobus waży tylko 100 kg więcej niż wersja diesel. Baterie zostały umieszczone w przedniej części na dachu, w wyniku czego rozłożenie wagi jest bardziej proporcjonalne, a autobus zabiera o 7 pasażerów więcej niż jego tradycyjny poprzednik. Również układ napędowy nie wymaga większej przestrzeni od układu standardowego i umieszczony jest w tym samym miejscu. Oznacza to tę samą ilość miejsc siedzących dla pasażerów. Płynny przepływ pasażerów zapewnia centralne umieszczenie przejścia, niska podłoga oraz szerokie drzwi.
Detmar Kampmann, Prezes Volvo Polska Centrum Przemysłowe powiedział: „Jesteśmy dumni, że możemy dzisiaj zaprezentować autobus hybrydowy Volvo 7700 Hybrid naszej lokalnej społeczności. Autobus ten, stworzony we Wrocławiu w oparciu o najnowocześniejszą technologię jest wyrazem naszego ukierunkowania na klientów i chęci dostarczania im innowacyjnych rozwiązań transportowych najwyższej jakości. Dzisiejsze wydarzenie jest również wyrazem zaangażowania firmy Volvo w rozwój i podnoszenie konkurencyjności Wrocławia. Mamy nadzieję, że wkrótce ten spełniający najwyższe normy ekologiczne pojazd trafi do regularnej eksploatacji i już jako liniowy autobus będzie służył wszystkim Wrocławianom”.
Seryjna produkcja autobusów hybrydowych Volvo 7700 Hybrid rozpocznie się we wrocławskiej fabryce Volvo z początkiem roku 2010.
Przez najbliższe dni autobus ten będzie jeździł we flocie Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego i woził Wrocławian na linii autobusu E.
Autobus hybrydowy powstał we wrocławskiej fabryce Volvo, która jest obecnie największą i najnowocześniejszą fabryką autobusów Volvo w Europie. W 2009 roku rozpoczął się tu etap przedseryjnej produkcji tych nowoczesnych autobusów. Pierwsze modele opuściły już fabrykę i jeżdżą po ulicach Geteborga, w Szwecji, natomiast jeszcze w tym tygodniu kolejny autobus Volvo 7700 Hybrid zostanie przekazany do Luksemburga.
Technologia hybrydowa Volvo to optymalne rozwiązanie dla komunikacji miejskiej i podmiejskiej, które wnosi ogromny wkład w ochronę środowiska. Autobus został wyposażony w silnik diesla Euro V spełniający rygorystyczne wymagania norm EEV. Niższe zużycie paliwa redukuje emisję gazów cieplarnianych o 30%, a emisja cząstek stałych oraz tlenków azotu jest niższa o 40–50% w porównaniu z autobusami zasilanymi silnikami diesla.
Technologia hybrydowa Volvo nazywa się I-SAM i zawiera połączenie rozrusznika, silnika elektrycznego, generatora i elektrycznej jednostki sterującej. I-SAM współpracuje z silnikiem diesla i skrzynią biegów Volvo I-Shift. Wykorzystano też litowo-jonowe baterie, ładowane za pomocą generatora podczas hamowania. Dostarczają one energię do silnika elektrycznego, zapewniając odpowiednią moc.
Ogromny potencjał i ochrona środowiska
Volvo zdecydowało się na rozwój technologii równoległego połączenia silnika elektrycznego z tradycyjnym silnikiem diesla. Technologia ta została zastosowana zarówno w autobusach, samochodach ciężarowych, jak i w maszynach budowlanych Volvo.
Jako równoległa hybryda, autobus może być napędzany zarówno silnikiem elektrycznym, jak i silnikiem diesla niezależnie lub obydwoma silnikami w tym samym czasie. Dzięki takiemu rozwiązaniu autobus mógł zostać wyposażony w mniejszy, 5-litrowy silnik, w porównaniu z 9-litrowym silnikiem w tradycyjnej wersji Volvo 7700. Osiągi autobusu pozostały bez zmian przy znacznym obniżeniu zużycia paliwa.
Ogromną korzyścią z zastosowania przez Volvo technologii hybrydowej jest wyłączanie silnika diesla na przystankach autobusowych i światłach. Pojazd rusza z wykorzystaniem silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla. Rozwiązanie to powoduje, że pasażerowie, przechodnie oraz inni użytkownicy drogi są w dużo mniejszym stopniu narażeni na hałas i wdychanie spalin.
Władysław Smyk, Dyrektor ds. Sprzedaży Volvo Polska Autobusy, powiedział: „Biorąc pod uwagę rosnące wymagania dotyczące obniżenia emisji CO2, a także redukcji szkodliwych czynników oddziałujących bezpośrednio na pasażerów, takich jak np. hałas, Volvo podjęło decyzję o przeznaczeniu istotnych nakładów badawczo-rozwojowych na nowoczesne technologie. Równoległa hybryda Volvo to przełomowe rozwiązanie, skutkujące obniżeniem negatywnego wpływu autobusu na środowisko w mieście. Jest to jednocześnie odpowiedź na wartości Grupy Volvo, wśród których główne miejsce zajmuje troska o środowisko naturalne. Wierzymy, że spełni oczekiwania i potrzeby nowoczesnych aglomeracji, do jakich zaliczamy Wrocław”.
Komponenty Volvo
Znaczącym powodem obniżenia zużycia paliwa w autobusach hybrydowych Volvo aż o 30% i optymalizacji wykorzystania energii jest zastosowanie komponentów stworzonych przez Volvo, takich jak: silnik spalinowy, silnik elektryczny, skrzynia biegów, elektronika i oprogramowanie. Rozwiązanie to pozwoliło na zintegrowanie obu silników, a dodatkowo stanowi gwarancję najwyższej jakości i niezawodności.
Komfort pasażerów
Volvo nie zmniejszyło przestrzeni pasażerskiej, aby uzyskać dodatkowe miejsce na komponenty napędu hybrydowego. Autobus waży tylko 100 kg więcej niż wersja diesel. Baterie zostały umieszczone w przedniej części na dachu, w wyniku czego rozłożenie wagi jest bardziej proporcjonalne, a autobus zabiera o 7 pasażerów więcej niż jego tradycyjny poprzednik. Również układ napędowy nie wymaga większej przestrzeni od układu standardowego i umieszczony jest w tym samym miejscu. Oznacza to tę samą ilość miejsc siedzących dla pasażerów. Płynny przepływ pasażerów zapewnia centralne umieszczenie przejścia, niska podłoga oraz szerokie drzwi.
Detmar Kampmann, Prezes Volvo Polska Centrum Przemysłowe powiedział: „Jesteśmy dumni, że możemy dzisiaj zaprezentować autobus hybrydowy Volvo 7700 Hybrid naszej lokalnej społeczności. Autobus ten, stworzony we Wrocławiu w oparciu o najnowocześniejszą technologię jest wyrazem naszego ukierunkowania na klientów i chęci dostarczania im innowacyjnych rozwiązań transportowych najwyższej jakości. Dzisiejsze wydarzenie jest również wyrazem zaangażowania firmy Volvo w rozwój i podnoszenie konkurencyjności Wrocławia. Mamy nadzieję, że wkrótce ten spełniający najwyższe normy ekologiczne pojazd trafi do regularnej eksploatacji i już jako liniowy autobus będzie służył wszystkim Wrocławianom”.
Seryjna produkcja autobusów hybrydowych Volvo 7700 Hybrid rozpocznie się we wrocławskiej fabryce Volvo z początkiem roku 2010.