Stokvis Tapes
Takoni
Galvanopartners
VIA
Wszystkie kluby parlamentarne opowiedziały się w debacie za zmianami w prawie o ruchu drogowym, dotyczącymi rejestracji samochodów sprowadzanych z zagranicy i kompetencji polskich stacji diagnostycznych.

Posłowie będą decydować o zmianach w najbliższym bloku głosowań.

Komisja Infrastruktury opracowała 7 projektów zmian przepisów prawa o ruchu drogowym i scaliła je w jeden dokument. 3 projekty wyszły z komisji Przyjazne Państwo, dwa zaproponował Senat, po jednym rząd i posłowie.

Obecne przepisy nakazują badanie sprowadzonego do Polski pojazdu zawsze - nawet jeśli posiada ważne badanie techniczne wykonane w krajach Unii Europejskiej. Zmiana proponowana przez posłów prowadzi do uznania badań z tych państw i zniesienia obowiązku pierwszego badania w Polsce. Do zarejestrowania samochodu w Polsce wystarczy zagraniczny dowód rejestracyjny pojazdu lub dokument z badania technicznego. Takie zmiany w prawie nakazał Polsce Europejski Trybunał Sprawiedliwości w czerwcu 2008 r.

Posłowie poparli też zmiany pozwalające na powtórną rejestrację w kraju pojazdu np. wyrejestrowanego w związku z przeprowadzką za granicę. Przy powrocie do kraju będzie można go powtórnie zarejestrować.

Komisja Przyjazne Państwo chciała, by można było zarejestrować ponownie pojazd, który trafił na złom i został wycofany z eksploatacji. Komisja infrastruktury nie zaproponowała tak szerokich uprawnień, zezwoliła jednak na ponowną rejestrację wyremontowanych pojazdów uznanych przez rzeczoznawcę za unikatowe.

Propozycje nowych przepisów zmieniają też kompetencje stacji diagnostycznych. Badania m.in. autobusów, które mogą jeździć do 100 km na godzinę autostradą, samochodów ciężarowych przewożących ładunki specjalne, będą wykonywały jedynie okręgowe stacje badania pojazdów.

Zmiany pozwalają też wydawać karty parkingowe niepełnosprawnym, którzy nie są jeszcze pełnoletni. Karty takie mogą też uzyskać ich opiekunowie. Do tej pory tylko pełnoletni niepełnosprawny lub jego opiekun mógł uzyskać taką kartę, uprawniającą m.in. do parkowania na miejscach dla niepełnosprawnych.

Posłowie poparli też wprowadzenie do prawa o ruchu drogowym zasad dotyczących kolejek turystycznych. W takiej kolejce dopuszcza się przewóz osób wyłącznie na miejscach siedzących. Kolejka musi mieć konstrukcyjne ograniczenie prędkości do 25 km na godzinę. Prawo kierowania takimi pojazdami mają mieć osoby, które ukończyły 21 lat i mają prawo jazdy co najmniej od 2 lat.
0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

Bollhoff Technika Łączenia Sp. z o.o.
ISRINGHAUSEN Sp. z o.o.
 C.H. Erbslöh Polska Sp. z o.o.
RADMOT Sp. z o.o.
Galwanizer Sp. z o.o.
Poliamid Plastics Sp. z o.o.