Volvo Polska dostarczy dwa hybrydowe autobusy Przedsiębiorstwu Komunikacji Miejskiej w Świerklańcu.
PKM Świerklaniec rozstrzygnęło przetarg na dostawę dwóch miejskich autobusów hybrydowych, wybierając ofertę firmy Volvo. Zgodnie ze specyfikacją przetargową autobusy mają być zasilane silnikiem diesla i elektrycznym, odzyskiwać energię konieczną do wykorzystania napędu elektrycznego podczas hamowania, mieć między 8,5 a 10,7 metra długości i pomieścić co najmniej 60 pasażerów, z czego 25 proc. na miejscach siedzących. Ponadto muszą być wyposażone w dwa miejsca dla pasażerów niepełnosprawnych, dostępne z nisko opuszczonej podłogi.
Takie parametry spełniają miejskie autobusy hybrydowe Volvo serii 7900. Są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.
Autobusy hybrydowe Volvo trafią do PKM Świerklaniec w terminie do 150 dni od daty złożenia zamówienia – bezpośrednio z wrocławskiej fabryki firmy, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. Dotychczas sprzedano ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie.
Warto wspomnieć, że PKM Świerklaniec to pierwszy w Polsce operator komunikacji miejskiej użytkujący miejskie autobusy hybrydowe Volvo - pierwsze cztery takie pojazdy spółka kupiła w roku 2014.
Volvo Polska
Volvo Polska to część Grupy Volvo – jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz systemów napędowych do łodzi motorowych i urządzeń przemysłowych.
W Polsce Volvo obecne jest od lat 70-tych. Na początku lat 90-tych Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów, a kolejne lata zaowocowały rozwojem firmy i rozszerzeniem zakresu jej działalności. Obecnie firma Volvo Polska obejmuje: fabrykę autobusów, a także organizacje sprzedaży autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych oraz globalne centra dostarczające usługi biznesowe w takich sektorach, jak IT, finansowy i HR.
Polska fabryka Volvo
Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych
i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.
W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz najnowszy model – w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric.
W Europie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego w wielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii i innych. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 3000 zelektryfikowanych autobusów.
PKM Świerklaniec rozstrzygnęło przetarg na dostawę dwóch miejskich autobusów hybrydowych, wybierając ofertę firmy Volvo. Zgodnie ze specyfikacją przetargową autobusy mają być zasilane silnikiem diesla i elektrycznym, odzyskiwać energię konieczną do wykorzystania napędu elektrycznego podczas hamowania, mieć między 8,5 a 10,7 metra długości i pomieścić co najmniej 60 pasażerów, z czego 25 proc. na miejscach siedzących. Ponadto muszą być wyposażone w dwa miejsca dla pasażerów niepełnosprawnych, dostępne z nisko opuszczonej podłogi.
Takie parametry spełniają miejskie autobusy hybrydowe Volvo serii 7900. Są zasilane energią elektryczną podczas ruszania i postojów na przystankach. Po osiągnięciu prędkości 20 km/h przełączają się na zasilanie silnikiem diesla. Są wyposażone w baterie, silnik elektryczny i mały silnik diesla. Baterie ładują się podczas hamowania silnikiem, a autobus nie wymaga dodatkowej infrastruktury do ładowania. Autobusy tego typu zużywają od 30 do 40 proc. mniej paliwa i emitują od 40 do 50 proc. mniej spalin w porównaniu z analogicznymi autobusami z napędem diesla. Są też bardzo ciche, a ich wnętrze może być konfigurowane w zależności od potrzeb zamawiającego.
Autobusy hybrydowe Volvo trafią do PKM Świerklaniec w terminie do 150 dni od daty złożenia zamówienia – bezpośrednio z wrocławskiej fabryki firmy, gdzie produkowane są seryjnie od 2010 roku. Dotychczas sprzedano ponad 2 tys. hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach. W Polsce autobusy hybrydowe Volvo jeżdżą we Wrocławiu, Sosnowcu, Inowrocławiu, Tarnowskich Górach i Warszawie.
Warto wspomnieć, że PKM Świerklaniec to pierwszy w Polsce operator komunikacji miejskiej użytkujący miejskie autobusy hybrydowe Volvo - pierwsze cztery takie pojazdy spółka kupiła w roku 2014.
Volvo Polska
Volvo Polska to część Grupy Volvo – jednego z wiodących światowych producentów samochodów ciężarowych, autobusów, maszyn budowlanych oraz systemów napędowych do łodzi motorowych i urządzeń przemysłowych.
W Polsce Volvo obecne jest od lat 70-tych. Na początku lat 90-tych Volvo rozpoczęło we Wrocławiu działalność przemysłową. W 1996 roku otwarto fabrykę autobusów, a kolejne lata zaowocowały rozwojem firmy i rozszerzeniem zakresu jej działalności. Obecnie firma Volvo Polska obejmuje: fabrykę autobusów, a także organizacje sprzedaży autobusów, samochodów ciężarowych i maszyn budowlanych oraz globalne centra dostarczające usługi biznesowe w takich sektorach, jak IT, finansowy i HR.
Polska fabryka Volvo
Wrocławska fabryka jest największą fabryką autobusów Volvo w Europie. Powstają w niej kompletne autobusy miejskie, międzymiastowe i turystyczne, które dostarczane są do operatorów miejskiego transportu publicznego, przewoźników na trasach międzymiastowych
i międzynarodowych oraz firm turystycznych na rynkach całej Europy.
W 2010 roku w polskiej fabryce rozpoczęła się seryjna produkcja autobusu hybrydowego. Obecnie Volvo oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Gama obejmuje hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną również w wersji przegubowej), elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid oraz najnowszy model – w pełni elektryczny autobus Volvo 7900 Electric.
W Europie zelektryfikowane autobusy Volvo stanowią część transportu zbiorowego w wielu miastach, między innymi w Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, na Węgrzech, w Niemczech, Szwajcarii, Hiszpanii, Luksemburgu, Austrii, Holandii i innych. Do tej pory Volvo na całym świecie dostarczyło operatorom transportu publicznego ponad 3000 zelektryfikowanych autobusów.