We wtorek w zakładzie General Motors Manufacturing Poland (GMMP) rozpoczęto produkcję nowego Opla Astry, czytamy w informacji prasowej GM Poland.
Produkcja seryjna uruchomiona została wcześniej niż początkowo zakładano. Jest to wynikiem wcześniejszego zakończenia trwającej od początku września finalnej fazy produkcji pilotażowej, w czasie której potwierdzono prawidłowy przebieg wszystkich procesów produkcyjnych, zapewniających m.in. najwyższą światową jakość produkowanych samochodów. Łącznie powstało w tej fazie ponad 300 samochodów pilotażowych. Produkcja seryjna będzie stopniowo zwiększana, tak aby do końca roku osiągnąć poziom 25 Astr na godzinę.
Nowa Astra w wersji hatchback (5-drzwiowa) produkowana jest na jednej linii produkcyjnej z pozostałymi modelami - Astrą III sedan oraz Zafirą. W ramach przygotowań do produkcji tego nowego samochodu kompaktowego, wydział tłoczni został rozbudowany o ok. 4 000 m2. Zainstalowano nową linię pras oraz kompaktową prasę wielostopniową - obydwie całkowicie zrobotyzowane.
Ze względu na bardzo zaawansowaną strukturę karoserii znacznie rozbudowana została linia produkcyjna wydziału Spawalni. Powstała oddzielna, w pełni zrobotyzowana, część linii głównej dla nowego modelu. Zapewnia ona pełną elastyczność i najwyższą jakość produkcji. Łącznie w Spawalni zostało zamontowanych 90 nowych robotów, a sam wydział rozbudowano o ok. 6 000 m2.
W Lakierni powstała nowa stacja 6 robotów do uszczelnień karoserii oraz został wydłużony piec zabezpieczenia antykorozyjnego, tzw. kataforezy. Z kolei w wydziale Montażu Głównego wprowadzono nowe rozwiązania z zakresu elektroniki stosowanej, związane z wyższy stopień informatyzacji nowej Astry. Zmiany te wynikały ze zwiększonych wymagań technicznych i jakościowych nowego modelu.
Wszyscy pracownicy produkcyjni zostali przeszkoleni w zakresie montażu nowej Astry bezpośrednio na linii produkcyjnej.
Nowy model miał swoją premierę podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Dwa egzemplarze ekspozycyjne tego modelu, specjalnie na to wydarzenie, przygotowane zostały przez zakład w Gliwicach. Nowa Astra jest najbardziej zaawansowanym technicznie samochodem seryjnym produkowanym w Polsce.
Produkcja seryjna uruchomiona została wcześniej niż początkowo zakładano. Jest to wynikiem wcześniejszego zakończenia trwającej od początku września finalnej fazy produkcji pilotażowej, w czasie której potwierdzono prawidłowy przebieg wszystkich procesów produkcyjnych, zapewniających m.in. najwyższą światową jakość produkowanych samochodów. Łącznie powstało w tej fazie ponad 300 samochodów pilotażowych. Produkcja seryjna będzie stopniowo zwiększana, tak aby do końca roku osiągnąć poziom 25 Astr na godzinę.
Nowa Astra w wersji hatchback (5-drzwiowa) produkowana jest na jednej linii produkcyjnej z pozostałymi modelami - Astrą III sedan oraz Zafirą. W ramach przygotowań do produkcji tego nowego samochodu kompaktowego, wydział tłoczni został rozbudowany o ok. 4 000 m2. Zainstalowano nową linię pras oraz kompaktową prasę wielostopniową - obydwie całkowicie zrobotyzowane.
Ze względu na bardzo zaawansowaną strukturę karoserii znacznie rozbudowana została linia produkcyjna wydziału Spawalni. Powstała oddzielna, w pełni zrobotyzowana, część linii głównej dla nowego modelu. Zapewnia ona pełną elastyczność i najwyższą jakość produkcji. Łącznie w Spawalni zostało zamontowanych 90 nowych robotów, a sam wydział rozbudowano o ok. 6 000 m2.
W Lakierni powstała nowa stacja 6 robotów do uszczelnień karoserii oraz został wydłużony piec zabezpieczenia antykorozyjnego, tzw. kataforezy. Z kolei w wydziale Montażu Głównego wprowadzono nowe rozwiązania z zakresu elektroniki stosowanej, związane z wyższy stopień informatyzacji nowej Astry. Zmiany te wynikały ze zwiększonych wymagań technicznych i jakościowych nowego modelu.
Wszyscy pracownicy produkcyjni zostali przeszkoleni w zakresie montażu nowej Astry bezpośrednio na linii produkcyjnej.
Nowy model miał swoją premierę podczas tegorocznych Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych we Frankfurcie. Dwa egzemplarze ekspozycyjne tego modelu, specjalnie na to wydarzenie, przygotowane zostały przez zakład w Gliwicach. Nowa Astra jest najbardziej zaawansowanym technicznie samochodem seryjnym produkowanym w Polsce.