Takoni
Stokvis Tapes
Galvanopartners
VIA
asr logo2W poprzednim numerze kwartalnika opisywaliśmy dobiegające końca prace nad uruchomieniem produkcji nowych silników Puretech w tyskim Oplu.

To nie jedyna tego typu inwestycja, która obecnie realizowana jest w naszym kraju.

FCA Powertrain Poland

W czerwcu 2018 roku rozpoczęto produkcję nowej generacji silników benzynowych z turbodoładowaniem w fabryce FCA Powertrain Poland w Bielsku-Białej. W zakładzie obecnie została zainstalowana jedna linia montażowa, o wydajności 200 tys. silników rocznie. Do 2019 roku uruchomiona zostanie kolejna linia, co pozwoli zwiększyć produkcję do 400 tys. jednostek napędowych rocznie.
silnik
Mercedes-Benz Manufacturing Poland

Coraz bardziej zaawansowana jest budowa fabryki koncernu Daimler AG w Jaworze, która ofi cjalnie rozpoczęła się w lipcu 2017 roku. W czerwcu tego roku świętowano ukończenie budowy największej hali produkcyjnomontażowej, wieszając symboliczną wiechę. Powierzchnia produkcyjna wynosi obecnie 180 tys. m², czyli o 40 tys. m² więcej niż pierwotnie planowano, a zakłady mieszczą się na terenie liczącym 50 hektarów. Seryjna produkcja silników ma się rozpocząć w 2019 roku.

Volkswagen Motor Polska

Już w 2019 roku w fabryce w Polkowicach zostanie uruchomiona produkcja najnowszej generacji jednostek wysokoprężnych i głównych komponentów w technologii MDB evo (m.in. wałów korbowych, korbowodów, bloków silnika czy głowic). Nowe silniki TDI o pojemności 2.0 l, które zjadą z taśmy za dwa lata, będą montowane w samochodach marek należących do koncernu VW, czyli: Volkswagen, Skoda i Seat. Polkowickie linie montażowe będą jednymi z najnowocześniejszych i najbardziej wydajnych linii produkujących silniki na świecie.

Chcesz przeczytać cały artykuł? Czytaj w AutomotiveSuppliers.pl review Nr 3/2018


0
Udostępniono

Najnowsze wpisy w bazie dostawców

RADMOT Sp. z o.o.
TUV NORD Polska Sp. z o.o.
Oerlikon Balzers Coating Poland Sp. z o.o.
Craemer GmbH
EFAFLEX Polska Sp. z o.o.
MESH Works Inc.