Kulejąca sprzedaż samochodów coraz mocniej uderza w producenta podzespołów Delphi Polska. Firma zatrudnia blisko 8 tys. osób w 8 zakładach. Poziom zamówień spada.
Produkcja maleje także u innych dużych producentów komponentów motoryzacyjnych, jak Lear Corporation czy TRW Braking Systems. W najgorszej sytuacji są jednak ci poddostawcy, którzy produkują tylko dla jednej lub dwóch fabryk samochodów. – Z powodu ograniczenia produkcji w gliwickim Oplu, w październiku pracowaliśmy tylko siedem dni, w listopadzie osiem dni, a grudzień wcale nie zapowiada się lepiej. Ponosimy straty – twierdzi dyrektor jednego z zakładów montujących fotele do aut na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Może być jeszcze gorzej. Wiele wskazuje na to, że z pracy w soboty może zrezygnować tyska fabryka Fiata.
Spadek zainteresowania autami boleśnie odczuła spółka Ficomirrors Polska, wytwarzająca lusterka samochodowe. – Musieliśmy ograniczyć produkcję. Zamówienia zmalały o 20 proc. – informuje Tomasz Pasternacki, dyrektor produkcji.
Więcej w dzisiejszej 'Rzeczpospolitej'.
Produkcja maleje także u innych dużych producentów komponentów motoryzacyjnych, jak Lear Corporation czy TRW Braking Systems. W najgorszej sytuacji są jednak ci poddostawcy, którzy produkują tylko dla jednej lub dwóch fabryk samochodów. – Z powodu ograniczenia produkcji w gliwickim Oplu, w październiku pracowaliśmy tylko siedem dni, w listopadzie osiem dni, a grudzień wcale nie zapowiada się lepiej. Ponosimy straty – twierdzi dyrektor jednego z zakładów montujących fotele do aut na terenie Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.
Może być jeszcze gorzej. Wiele wskazuje na to, że z pracy w soboty może zrezygnować tyska fabryka Fiata.
Spadek zainteresowania autami boleśnie odczuła spółka Ficomirrors Polska, wytwarzająca lusterka samochodowe. – Musieliśmy ograniczyć produkcję. Zamówienia zmalały o 20 proc. – informuje Tomasz Pasternacki, dyrektor produkcji.
Więcej w dzisiejszej 'Rzeczpospolitej'.