W dniu 14 września b.r. w Krakowie odbyło się uroczyste przekazanie 86 autobusów Mercedes-Benz Citaro, stanowiących realizację dwóch zamówień z tego roku: na 56 sztuk 12-metrowego Citaro oraz 30 sztuk Citaro hybrid.
Autobusy oficjalnie odebrali m.in.: Prezydent Miasta Krakowa Jacek Majchrowski oraz Prezes Zarządu MPK Kraków pan Rafał Świerczyński i Wiceprezes Zarządu MPK Kraków pan Mateusz Szałkowski. W uroczystości ze strony EvoBus Polska wzięli udział m.in.: pan Ulrich Bastert – szef marketingu, sprzedaży i serwisu Daimler Busses oraz Prezes Zarządu EvoBus Polska – pan Artur Konarski.
Dostawa 30 sztuk Mercedes-Benz Citaro hybrid jest nie tylko pierwszą w Polsce lecz jednocześnie jest to jedna z największych w skali europejskiej.
Wszystkie autobusy spełniają najnowsze wymogi dotyczące norm spalin Euro 6, przy najniższej z możliwych emisji szkodliwych substancji. Układ napędowy został specjalnie dobrany dla Krakowa uwzględniając topografię miasta i zapewniając możliwie najniższe zużycie paliwa m.in. poprzez zastosowanie możliwości rekuperacji energii hamowania i jej ponownego wykorzystania.
Autobusy posiadają również nowoczesne i ergonomiczne miejsce pracy kierowcy, w pełni klimatyzowane i oddzielone od przestrzeni pasażerskiej, zapewniające kierowcy odpowiedni komfort pracy. Konstrukcja pojazdu spełnia najwyższe standardy ochrony pasażerów i kierowcy w zakresie bezpieczeństwa. Nowe niskopodłogowe pojazdy są wyposażone w klimatyzację, monitoring, automat biletowy z możliwością zapłaty monetami i kartą płatniczą, nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony z tablic elektronicznych i głosowego zapowiadania przystanków, a także porty USB do ładowania smartfonów.
W każdym z 30 hybrydowych pojazdów zastosowano nowatorskie rozwiązanie hybrydowe dla autobusów miejskich Mercedes-Benz. Polega ono na wspomaganiu silnika spalinowego specjalnie dedykowanym silnikiem elektrycznym, który współpracuje bezpośrednio z dwoma dodatkowymi superkondensatorami magazynującymi energię odzyskaną w procesie hamowania. To rozwiązanie pozwala na oszczędności paliwa, a co za tym idzie, na jeszcze większą redukcję emisji szkodliwych substancji. Silnik spalinowy jest zawsze wspomagany silnikiem elektrycznym w chwilach największego obciążenia, a więc w praktyce podczas każdego ruszania pojazdu z postoju z przystanku czy na skrzyżowaniu.
Jak powiedział pan Artur Konarski: ”Jestem przekonany, że wybór naszych autobusów, w tym 30 sztuk Citaro hybrid, jest optymalnym rozwiązaniem dla mieszkańców Krakowa, łączącym ekologię z bezpieczeństwem oraz estetyką i komfortem”.
Warto nadmienić, iż dostawa została zrealizowana na kilka tygodni przed obowiązkowym terminem. Już we wrześniu mieszkańcy Krakowa będą cieszyć się najnowocześniejszymi, seryjnymi autobusami miejskimi spod znaku gwiazdy.
Dostawa 30 sztuk Mercedes-Benz Citaro hybrid jest nie tylko pierwszą w Polsce lecz jednocześnie jest to jedna z największych w skali europejskiej.
Wszystkie autobusy spełniają najnowsze wymogi dotyczące norm spalin Euro 6, przy najniższej z możliwych emisji szkodliwych substancji. Układ napędowy został specjalnie dobrany dla Krakowa uwzględniając topografię miasta i zapewniając możliwie najniższe zużycie paliwa m.in. poprzez zastosowanie możliwości rekuperacji energii hamowania i jej ponownego wykorzystania.
Autobusy posiadają również nowoczesne i ergonomiczne miejsce pracy kierowcy, w pełni klimatyzowane i oddzielone od przestrzeni pasażerskiej, zapewniające kierowcy odpowiedni komfort pracy. Konstrukcja pojazdu spełnia najwyższe standardy ochrony pasażerów i kierowcy w zakresie bezpieczeństwa. Nowe niskopodłogowe pojazdy są wyposażone w klimatyzację, monitoring, automat biletowy z możliwością zapłaty monetami i kartą płatniczą, nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony z tablic elektronicznych i głosowego zapowiadania przystanków, a także porty USB do ładowania smartfonów.
W każdym z 30 hybrydowych pojazdów zastosowano nowatorskie rozwiązanie hybrydowe dla autobusów miejskich Mercedes-Benz. Polega ono na wspomaganiu silnika spalinowego specjalnie dedykowanym silnikiem elektrycznym, który współpracuje bezpośrednio z dwoma dodatkowymi superkondensatorami magazynującymi energię odzyskaną w procesie hamowania. To rozwiązanie pozwala na oszczędności paliwa, a co za tym idzie, na jeszcze większą redukcję emisji szkodliwych substancji. Silnik spalinowy jest zawsze wspomagany silnikiem elektrycznym w chwilach największego obciążenia, a więc w praktyce podczas każdego ruszania pojazdu z postoju z przystanku czy na skrzyżowaniu.
Jak powiedział pan Artur Konarski: ”Jestem przekonany, że wybór naszych autobusów, w tym 30 sztuk Citaro hybrid, jest optymalnym rozwiązaniem dla mieszkańców Krakowa, łączącym ekologię z bezpieczeństwem oraz estetyką i komfortem”.
Warto nadmienić, iż dostawa została zrealizowana na kilka tygodni przed obowiązkowym terminem. Już we wrześniu mieszkańcy Krakowa będą cieszyć się najnowocześniejszymi, seryjnymi autobusami miejskimi spod znaku gwiazdy.